Mall Pay: Noví zákazníci e-shopů dvakrát častěji využívají možnost odložené platby

14. 4. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Mall Pay
Podle zjištění Mall Pay roste kvůli koronavirovým opatřením využívanost odložené platby. Zajímavostí je, že noví zákazníci, kteří si online přišli nakoupit jen kvůli koronaviru, ji využili dvojnásobně častěji než za běžné situace.

Fintech Mall Pay informuje, že současná situace přepisuje běžné uživatelské návyky v e-commerce a přináší nové výzvy. Jednou z nich je zajištění bezpečné možnosti placení v případech, kdy není možné přijímat hotovost, ale zákazníci zároveň nechtějí nebo nemohou platit v předstihu kartou.

Tuto možnost podle Mall Pay část vyžadují ti, kteří na internetu nenakupují příliš často. Fintech poukazuje na to, že tato skupina v online prostoru kvůli koronaviru významně narostla, s čímž zároveň roste role odložené platby.

Mall Pay v tomto kontextu uvádí, že jen v posledních týdnech se zvýšilo využívání odložené platby u nových uživatelů e-shopů na dvojnásobek. Odložená platba podle šéfa fintechu Adama Kolesy pomohla domácnostem rozložit nárazové platby tak, aby je rodinný rozpočet zvládl.

Noví zákazníci? Ti v karanténě

Jasně vidíme nárůst v momentech, kdy došlo ke zlomovým událostem – vyhlášení nouzového stavu, zavření škol nebo vyhlášení domácí karantény. V takové momenty bylo evidentní, že se domácnosti začínají zásobovat potravinami, dětským zbožím nebo drogerií,“ upřesňuje Kolesa.

Na nadprůměrný nárůst odložené platby mají podle Mall Pay vliv i hygienická a bezpečností opatření e-shopů, kurýrů, logistických firem nebo rozvozových společností obecně. Počet menších rozvozů po celé České republice navíc skokově vzrostl.

Do rozvozů se pouští zcela noví hráči, cílící na nové zákazníky v domácích karanténách. Nutnost platit dopředu se však stává jednou z hlavních bariér, která je o klienty připravuje. Část z nich totiž chce službu nejprve vyzkoušet a platit až posléze. I tady má odložená platba své místo,” zmiňuje Kolesa.

Posledním z důvodů, proč odložená platba roste, je podle Mall Pay nárůst nových cílových skupin v online prostoru. Tradičně se jedná buď o méně erudované online uživatele nebo seniory. Právě zde sehrála odložená platba největší roli.

Podle mých odhadů začalo online nakupovat pravidelně asi 60 % domácností, které doposud patřily buď mezi občasné zákazníky internetových obchodů a online služeb anebo nenakupovaly vůbec,“ myslí si Kolesa.

Channeltrends letní speciál

Právě tato cílová skupina používá dlouhodobě nejkonzervativnější způsoby. Ve chvíli, kdy platba v hotovosti není možná, a přesto mají chuť nakupovat, je odloženka v podstatě jedinou cestou, jak o ně ze strany e-shopů nebo online služeb nepřijít,“ uzavírá.

Zdroj: Mall Pay

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %