Maloobchodní prodej ICT v září na Slovensku výrazně v růstu překonal Česko

9. 11. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Meziroční vývoj maloobchodního prodeje ICT zařízení vykázal v září v obou zemích růst. Na Slovensku však výrazně vyšší.

Pravidelná zpráva ČSÚ uvádí, že na českém trhu se meziměsíčně maloobchodní tržby (CZ-NACE 47) po očištění o sezónní vlivy zvýšily v září reálně o 1,9 %. Meziročně tržby očištěné o kalendářní vlivy rostly o 7,4 % (bez očištění o 6,2 %).

Největší vliv na meziroční růst tržeb měl prodej zboží přes internet či zásilkovou službu (19,3 %). Vyšší tržby vykázaly prodejny elektroniky, elektrických přístrojů, železářského zboží, nábytku a dalšího zboží pro domácnost (o 8,9 %) a počítačových a komunikačních zařízení (o 7,3 %).

Za celé 3. čtvrtletí 2017 se v maloobchodě tržby očištěné o kalendářní vlivy reálně meziročně zvýšily o 5,6 %, bez očištění o 5,2 %.

Na Slovensku tržby v maloobchodě meziměsíčně rostly podle zprávy ŠÚSR jen o 0,8 %. Meziročně se zvýšily o 7,4 %, z toho prodej ICT vyskočil o 25,3 %.

Tržby ve velkoobchodě na Slovensku v září klesly meziměsíčně o 1,9 %, meziročně v úhrnu rostly o 4,1 %. Vývoj ovlivnil právě také meziroční růst tržeb ve velkoobchodě s ICT zařízeními o 15,7 %.

Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu