Mastercard: Předvánoční útraty v Česku letos vzrostou, byť velmi mírně

27. 11. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Tržby v oblasti elektroniky by v meziročním srovnání měly vyrůst o necelé procento.

Společnost Mastercard zveřejnila výsledky studie SpendingPulse, v níž pravidelně monitoruje prodeje v kamenných obchodech i online. Z ní vyplývá, že Češi utratí od počátku listopadu do Štědrého dne o 4 % více peněz než vloni.

„Náš poslední SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí,“ říká Martin Dolejš, ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Studie předpokládá meziroční nárůst tržeb v restauracích (+10,8 %), v obchodech s oděvy (+3,9 %), elektronikou (+0,7 %) a potravinami (+0,5 %). Naproti tomu prodejci šperků by se měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 %.

Zdroj: Mastercard

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu