Mastercard: Předvánoční útraty v Česku letos vzrostou, byť velmi mírně

27. 11. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Tržby v oblasti elektroniky by v meziročním srovnání měly vyrůst o necelé procento.

Společnost Mastercard zveřejnila výsledky studie SpendingPulse, v níž pravidelně monitoruje prodeje v kamenných obchodech i online. Z ní vyplývá, že Češi utratí od počátku listopadu do Štědrého dne o 4 % více peněz než vloni.

„Náš poslední SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí,“ říká Martin Dolejš, ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Studie předpokládá meziroční nárůst tržeb v restauracích (+10,8 %), v obchodech s oděvy (+3,9 %), elektronikou (+0,7 %) a potravinami (+0,5 %). Naproti tomu prodejci šperků by se měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 %.

Zdroj: Mastercard

Čtěte dále

Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Každý druhý Čech měl někdy problém s doručením zásilky
Každý druhý Čech měl někdy problém s doručením zásilky
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu