Mastercard: Příležitost pro růst rodinných firem tkví v další digitalizaci

24. 7. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Olivier Le Moal - Fotolia.com
Mezi faktory, které brzdí rychlejší digitalizaci rodinných firem, patří nejistota kolem ochrany soukromí a úrovně zabezpečení.

Společnost Mastercard uvádí, že více než dvě pětiny malých a středních firem v rodinných rukách chtějí modernizovat své fungování pomocí nových digitálních nástrojů. Ovšem 28 % účastníků průzkumu uvedlo, že si nejsou jisti tím, jaká řešení by pro ně byla nejvhodnější.

Firmy v rodinných rukách se podle Mastercardu přechodu do digitálního světa, který výrazně urychlila pandemie covid-19, přizpůsobovaly v minulých letech velice rychle. Například skoro polovina z nich začala ve větší míře využívat digitální platby.

Vliv rodinných vztahů

Mastercard si povšiml, že fungování rodinné firmy s sebou nese i specifické komplikace, které mohou snahy v digitalizaci ztěžovat. Jedním z problémů je neochota ke změně. Někteří zaměstnanci (27 %) mají pocit, že jejich malá firma není dostatečně otevřená potřebným změnám a brání se novým věcem.

Za rezistentnější vůči novinkám se většinou považují starší generace. Unikátním aspektem činnosti rodinných firem je také nutnost řešit vztahy mezi jednotlivými členy rodiny.

Pětina respondentů v průzkumu zmínila, že právě osobní vztahy s příbuznými jsou největší překážkou v provozu firmy. Podle stejného podílu dotazovaných je dalším častým sporným bodem nástupnictví ve vedení firmy.

Cyber25

Rodinné firmy dále často v průzkumu uváděly, že k tomu, aby mohly dále růst, potřebují více informací a přístup ke školením a mentoringu. Více než dvě pětiny z nich projevily touhu modernizovat svou činnost lepším uplatňováním dostupných digitálních nástrojů.

Zdroj: Mastercard

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta