Mediaresearch: Podíl analogu v českých domácnostech klesá

2. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Analytická společnost Mediaresearch zveřejnila výsledky dalšího Kontinuálního výzkumu, který provedla v prvním čtvrtletí letošního roku. Jak se změnil poměr příjmu digitálního vysílání k analogovému?

Z výsledků výzkumu vyplývá, že analogové vysílání prozatím přijímá více než 11 % domácností, ale většina přijímá televizní vysílání zároveň dalšími způsoby. Pouze na analogovém vysílání (ATV) je závislých 5,5 % domácností a ve srovnání s loňským rokem jejich počet klesl o 11,5 %. U tohoto procenta lze předpokládat v brzké době nákup set-top-boxu nebo nového televizoru.

Penetrace domácností závislých na analogovém vysílání je samozřejmě regionálně odlišná v závislosti na stavu vypínání analogu v dané oblasti. Největší podíl domácností závislých na ATV z hlediska krajů je v kraji Zlínském, kde dosahuje téměř 30 %.

Pokles pozemního analogového vysílání je doprovázen výrazným nárůstem (12,5 %) pozemního digitálního vysílání. Současně v meziročním srovnání vzrostl v České republice satelitní příjem na 29 %, zatímco příjem pomocí kabelové či IPTV přípojky meziročně stagnuje.

Graf 1: Rozložení typů příjmů televizního vysílání v ČR

Rozložení typů příjmů televizního vysílání v ČR

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci