Mediaresearch: Slovenští zákazníci jsou s nákupy v e-shopech spokojeni

29. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Slovenští zákazníci e-shopů jsou podle průzkumu agentury Mediaresearch Slovakia za poslední rok se službami internetových obchodníků převážně spokojeni. O jaký sortiment je největší zájem?

Velmi dobré zkušenosti s nákupem v internetových obchodech za posledních dvanáct měsíců má necelá třetina (31 %) jejich slovenských zákazníků. Vyplývá to z průzkumu agentury Mediaresearch Slovakia. 

Dalších 62 % respondentů označilo své zkušenosti s internetovými obchody v posledních dvanácti měsících za spíše dobré s tím, že nakupování na internetu víceméně splnilo jejich očekávání. Celkově lze tedy říci 93 % respondentů je za poslední rok spokojeno se službami e-shopů.

Naopak spíše špatné zkušenosti mají jen 2 % respondentů. Pouhé 1 % respondentů označilo své zkušenosti s nákupem v internetových obchodech za posledních dvanáct měsíců za vyloženě špatné. Celkově 5 % oslovených pak nedokázalo konkrétně odpovědět.

Elektronika až za knihami, oblečením a obuví

Podle průzkumu agentury Mediaresearch Slovakia mají slovenští respondenti největší zkušenosti s online nákupem knih, oblečení a obuvi. Zboží spadající do tohoto sortimentu v posledních 12 měsících od internetových obchodníků zakoupilo více než 40 % respondentů.

Zhruba čtvrtina respondentů pak během posledního roku v e-shopech nakupovala mobilní telefony, stolní či přenosné počítače, počítačové komponenty a příslušenství.

Agentura Mediaresearch Slovakia k tomu dodala, že v posledních letech na Slovensku roste poptávka po oblečení a obuvi, mobilních telefonech, hračkách a dovolených od internetových obchodníků. Muži prý nejčastěji nakupují knihy, ženy pak oblečení a obuv.

Do průzkumu bylo zapojeno 1 025 respondentů ze slovenského národního panelu starší 15 let, kteří za poslední rok nakoupili alespoň jednou v internetovém obchodě.

Zdroj: Mediaresearch Slovakia

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu