Microsoft těší poptávka po cloudu, celkové tržby vyrostly o 7 %

3. 5. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Microsoft
Více než polovinu celkových výnosů tvořily cloudové služby Microsoft Cloud.

Společnost Microsoft zveřejnila výsledky svého hospodaření za fiskální čtvrtletí, které skončilo 31. 3. 2023. Z nich vyplynulo, že celkové tržby meziročně stouply o 7 % na 52,9 miliardy dolarů, čistý zisk pak o 9 % na 18,3 miliardy.

Trápící se hardwarová divize ve sledovaném období meziročně klesl o 9 % na 13,3 miliardy dolarů, přičemž tržby za zařízení se propadly o celých 30 %. Mírné zlepšení o 3 % si připsal gamingový segment.

Hlavním tahounem Microsoftu je tak cloudová divize, která posílila o 16 % na 22,1 miliardy dolarů. Tržby ze serverových produktů a cloudových služeb v uplynulém kvartálu vzrostly o 17 %, přičemž cloudové služby v čele s Azure meziročně posílily dokonce o 27 %.

Díky soustředěnému výkonu našich prodejních týmů a partnerů v tomto dynamickém prostředí dosáhl Microsoft Cloud příjmů ve výši 28,5 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %,“ přiblížila Amy Hoodová, finanční ředitelka Microsoftu.

Channeltrends letní speciál

Zlepšení zaznamenala též divize produktivity a obchodních procesů, která zahrnuje software Office, a to o 11 % na 17,5 miliardy dolarů. Segment komerčních produktů Office posílil o 13 %, Office pro spotřebitelské využití stagnoval při růstu o 1 %.

Zdroj: Microsoft

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky