NetMonitor: Během vrcholu sezóny chodilo do e-shopů 1,2 milionu uživatelů denně

8. 1. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: (c) Jakub Jirsák - Fotolia.com
Pravidelná zpráva NetMonitor společnosti Gemius ukázala tradiční prosincový nárůst návštěv webů v kategorii elektronické komerce. Návštěvnost e-shopů podle měření kulminovala v polovině měsíce, poté začala postupně klesat.

Zatímco první tři prosincové týdny byla návštěvnost českého internetu poměrně vysoká a činila zhruba 4,6 milionu reálných uživatelů denně, po 20. 12. prosinci začala nepřekvěpivě klesat. Údaje přinesla pravidelná zpráva NetMonitor společnosti Gemius.

Štědrý den a první vánoční svátek trávili lidé tradičně čas mimo internet a jeho celková návštěvnost klesla na 3,87 resp. 3,99 milionu reálných uživatelů. Nízká návštěvnost 4 miliony uživatelů ze všech platforem byla zaznamenána také na Silvestra.

Netmonitor zaznamenal také tradiční nárůst návštěvnosti e-shopů. Největší nákupní boom na internetu probíhal do poloviny prosince, kdy se celková denní návštěvnost webů v kategorii E-commerce prodej pohybovala kolem 1,2 milionu reálných uživatelů.

Druhá polovina měsíce byla již klidnější, s průměrnou denní návštěvností o 200 tisíc RU nižší. To podle NetMonitoru jinými slovy znamená, že kdo chtěl koupit vánoční dárky přes internet, snažil se tak učinit do poloviny prosince.

Těsně před samotnými svátky a během nich už on-line nákupy tolik uživatelů nezajímaly. Mezi 22. a 25. 12. prosincem dosahoval počet návštěvníků pouze 800 tisíc denně a na samotný Štědrý den byl očividných důvodů ještě nižší.

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
Microsoft v Česku spouští plán pro AI, do vzdělávání investuje přes 10 milionů
Microsoft v Česku spouští plán pro AI, do vzdělávání investuje přes 10 milionů
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentská umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentská umělá inteligence