Nielsen: Čeští hráči nemají zájem o konzole, pro informace si chodí na nové kanály

11. 10. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Logitech
Výzkum společnosti Neilsen Admosphere ukázal, že herní konzole rozhodně nemají v ČR na růžích ustláno. Zdaleka nejvyužívanější herní platformou zůstávají PC a chytré telefony.

Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z výzkumu agentury Nielsen Admosphere vyplývá, že videohry se u nás nejvíce hrají PC nebo chytrých telefonech, a uživatelé dávají přednost hrám pro jednoho hráče.

Téměř polovina respondentů (44 %) si alespoň jednou za měsíc zahraje na PC, ale poměrně výrazná část (32 %) si pustí hru I na chytrém telefonu. Až s velkým odstupem pak následují tablety, na kterých si alespoň jednou za měsíci zahraje 17 % oslovených.

Konzoli ne, raději PC

Herní konzole u nás zůstávají spíše v pozadí. Některý z modelů řady PlayStation si alespoň jednou měsíčně zapne pouze 7 % oslovených, v případě série Xbox pak 6 %. Kuriózní je, že herní konzole porazil i klasický mobilní telefon (!), na kterém si měsíčně zahraje 10 % respondentů.

Není žádným překvapením, že intenzivnějšími hráči jsou respondenti z nejmladší věkové skupiny 15-24 let. Celkem 37 % z nich deklaruje, že si minimálně několikrát do týdne zahraje na PC, minimálně jednou za měsíc pak dokonce 66 %.

Sociální sítě, streameři a youtubeři 

Pokud jde o získávání informací ze světa gamingu, respondenti se o nich nejčastěji dozvídají od známých (50 %) a ze sociálních sítí (38 %). Nejmladší respondenti pak získávají informace ve větší míře i od youtuberů a streamerů – ale to není pro čtenáře ChannelWorldu žádná novinka.

Zastoupení silných hráčů je mezi muži a ženami poměrně vyrovnané, denně nebo několikrát za týden hraje na počítači nebo notebooku videohry 24 % mužů a 20 % žen. S nižší frekvencí hraní se pak rozdíly zvětšují – alespoň jednou za měsíc hraje hry 50 % mužů, ale „pouze“ 37 % žen.

Channeltrends Awards

Výzkum je založený na odpovědích 500 respodentů reprezentujících českou internetovou populaci starší 15 let.

Zdroj: Neilsen Admosphere

Čtěte dále

Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %