NMS: Češi i Slováci letos na internetu za dárky utratí méně

25. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © 3ddock - Fotolia.com
Podle průzkumu NMS Market Research pro portál Heureka letos čeští a slovenští uživatelé internetu utratí za dárky v e-shopech méně peněz než loni.

NMS: Češi i Slováci letos na internetu za dárky utratí méněČeští uživatelé internetu letos utratí za vánoční dárky v průměru 270 eur, přitom na sousedním Slovensku budou výdaje odhadem činit 246 eur. Letos lidé nakupující na internetu šetří – vloni Češi i Slováci v průměru utratili za dárky okolo 300 eur.

Vyplývá to z on-line průzkumu, který na vzorku 6 500 českých a 2 500 slovenských respondentů udělala výzkumná agentura NMS Market Research ve spolupráci s portálem Heureka, který porovnává internetové obchody, jejich zboží a ceny.

Téměř třetina internetové populace nakoupí letos většinu dárků přes internet, 4 % nebudou nakupovat v kamenných obchodech vůbec. Slováci dotázaní v průzkumu nakoupí dárky bez použití internetu v 7 % případů.

Vánoce dělají v kasách obchodníků třetinu celoročního obratu, v letošním roce to bude 17 mld. korun,“ uvedl v oznámení médiím Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Channeltrends letní speciál

Den dopravy zdarma

Letošní vánoční útraty může také ovlivnit chystaná akce dne 27. 11. s názvem Den dopravy zdarma, který připravila Heureka ve spolupráci se zapojenými internetovými obchody.

V e-shopech zapojených do této akce nebudou lidé v daný den platit za dopravu u jakéhokoliv zakoupeného zboží (nad 300 Kč),“ dodal Demuth.

Zdroj: Heureka, NMS Market Research

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem