NMS: Češi nakupují na internetu kvůli úspoře času, Slováci pro nižší ceny

29. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Ještě donedávna byla hlavním důvodem nákupu na internetu úspora peněz, kvůli ní takto nakupovala více než polovina Čechů. Jak a proč se situace změnila?

Před čtyřmi lety uvádělo v průzkumu NMS Market Research 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz. V současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů.

Pro Čechy aktivní na internetu, především ženy, začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času.

Takové jsou závěry výzkumné agentury NMS Market Research, která provedla ve spolupráci s nákupním rádcem Heuréka zaměřeným na chování českých i slovenských online nakupujících.

Naopak cena je rozhodujícím faktorem pro nákup o-nline pro 40 % Slováků a až v druhé řadě úspora času. Mezi další klíčové faktory ovlivňující rozhodnutí nakoupit online patří v ČR i na Slovensku bohatší nabídka zboží a okrajově také speciální nabídky a slevy.

Heureka.cz, která zveřejnila výsledky studie NMS, v oznámení neuvedla vzorek, který byl v rámci průzkumu dotazován.

Cyber25


Vývoj důvodů, proč spotřebitelé nakupují na internetu

Proč nakupujete na internetu?

Češi
(aktivní na internetu)

Slováci
(aktivní na internetu)

 

2009

2012

2012

Úspora času

27 %

35 %

29 %

Nižší ceny

46 %

33 %

40 %

Širší sortiment

12 %

14 %

14 %

Speciální nabídky, slevy

7 %

7 %

8 %

Ostatní

8 %

11 %

9 %



Zdroj: NMS Market Research

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen