NPD DisplaySearch: Vedoucí postavení Applu a Samsungu v segmentu tabletů slábne

16. 8. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © pressmaster - Fotolia.com
V prvním pololetí 2014 poklesl počet prodaných displejů do tabletů o 10 %. Do Applu a Samsungu jich putovalo dokonce o 34 % méně než před rokem.

Společnost NPD DisplaySearch zveřejnila zprávu monitorující trh displejů do tabletů (tedy obchodu mezi výrobci displejů a výrobci tabletů) v prvním pololetí roku 2014.

Výsledky ukazují celkový pokles prodaných jednotek o 10 %, zároveň s tím pak oslabení vedoucí pozice Applu a Samsungu. Součet displejů, které obě firmy odebraly za první pololetí, byl o 34 % nižší než v prvním pololetí roku 2013.

Zatímco před rokem putovalo do obou firem 42 % všech displejů, v letošním prvním pololetí to bylo pouze 29 %.

S tím, jak segment tabletů dospívá, čelí Apple a Samsung novým problémům s růstem. Lídři segmentu tabletů se musejí potýkat s vyšším zájmem o telefony s velkou úhlopříčkou, zpomalením prodejních cyklů a konkurencí v podobě výrobců levných zařízení,“ uvedl k tomu Briah Huh, senior analytik v NPD DisplaySearch.

Apple za první pololetí odebral 31 milionů displejů, o 14 % méně než před rokem. Samsung za stejné období odebral 14,7 milionu displejů, meziročně o 29 % méně.

Graf – Vývoj počtu prodaných displejů podle pololetí

Channeltrends letní speciál

Zdroj: NPD DisplaySearch

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %