Obrat slovenských e-shopů za rok 2015 dosáhne 700 milionů eur (Heureka.sk)

30. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © tovovan - Fotolia.com
Heureka předpovídá slovenskému trhu meziroční nárůst obratu o 11 %, téměř totožný s meziročním nárůstem počtu aktivních on-line obchodů. Trendem na slovenském trhu jsou velké nákupní galerie a úzce specializované e-shopy.

Nákupní rádce Heureka.sk odhaduje, že Slováci utratí za celý rok 2015 v e-shopech 703 milionů eur, což by bylo o 15 % více než za rok 2014. Podíl elektronické komerce na celkovém maloobchodním trhu na Slovensku podle Heureky přesahuje 11 %.

V prvním pololetí vyrostl obrat e-commerce zhruba o pětinu oproti loňskému roku. V letní sezóně tempo růstu sice zpomalilo, ale vánoční sezóna bude opět silná a díky tomu očekáváme rekordní obrat e-commerce,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Spolu s růstem obratu na Slovensku roste i počet e-shopů. Heureka již na slovenském trhu eviduje již 9 355, což je o 12 % více než v roce 2014. Trendem jsou v současné době „extrémy“, tedy velké e-shopy a nákupní galerie na jedné straně a úzce specializované e-shopy na druhé. Na rozdíl od českého trhu není ten slovenský dosud nasycený.

M-commerce budoucností e-commerce

Slováci na internetu nejvíce nakupují elektroniku (40 %) a bílou techniku (21 %). Jde o stabilní kategorie, které však již nedosahují tak dynamického růstu, jako „mladší“ produktové segmenty. On-line prodej jídla a nápojů například vyrostl bezmála o polovinu, prodej v kategoriích hobby a kosmetika a zdraví o třetinu, prodej oblečení o čtvrtinu.

I na Slovensku je patrný silný trend používání mobilních zařízení. Heureka uvádí, že tento trend si vzaly k srdci i některé e-shopy, což je patrné na nárůstu podílu webů optimalizovaných pro tablety a telefony téměř o polovinu na 31 %. V České republice je takových e-shopů pouze 27 %.

Co se týče platebních metod, začínají Slováci volit modernější způsoby. Nejoblíbenějším způsobem platby sice zůstává dobírka (57 %), ale její obliba meziročně klesá. Oblibu si naopak získává platba na odběrném místě (16 %), jíž šlape na paty on-line platba kartou (15 %). Slováci ještě platí bankovním převodem (10 %), všechny ostatní způsoby jsou marginální

Infografika – Přehled trhu e-commerce na Slovensku

Přehled trhu e-commerce na Slovensku

Zdroj: Heureka.sk

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu