Online prodejní kanál v roce 2011 rostl o 57 %

25. 1. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Podle serveru Icecat.biz v loňském roce výrazně rostl online prodejní kanál. Jaké značky jsou na tom nejlépe?

Online prodejní kanál v roce 2011 rostl o 57 %.Za rok 2011 narostl online prodejní kanál o 57 %, přičemž v dynamice růstu mírně oslabil z důvodu evropské krize a celkového oslabení na některých trzích. Přesto je tento kanál podle Icecatu i nadále klíčovým prvkem růstu celosvětové digitální ekonomiky.  „Online prodejní kanál dynamicky roste již více než 10 let, ať už je recese nebo ne,“ říká v tiskové zprávě Martijn Hoogeveen, CEO firmy Icecat.

Icecat zaznamenal za rok 2011 zvýšení počtu partnerů o 37 % a celkově stáhli připojení partneři 1,4 miliardy datových listů. Icecat očekává, že za rok 2012 dosáhne hranice 2 miliard. Počet sledovaných značek meziročně rostl o 67 % na 4994.

Nejsilnější HP, Samsung výrazně roste

Stejně jako vloni zaujímá mezi značkami první místo HP a na druhé pozici je Lenovo. HP zažilo mírné oslabení a jeho logo nese 21 % stažených produktových listů. Mezi nejlepší desítku se vrátily společnosti Philips a Epson. Výrazný růst o 84 % zažil Samsung, který díky tomu poskočil až na třetí pozici.

K nejrychleji rostoucím značkám patří Startech.com (+258 %), Gigabyte (+248 %), Trend Micro (+337 %) a BlackBerry (+276 %). Naopak pokles zažily CA, APC, AMD, Wentronic a Herma.

Kategoriím dominují notebooky, tablety rostou

Z pohledu kategorií jsou na tom v online prodejním kanálu zdaleka nejlépe notebooky. Z první desítky vypadly servery a naopak do první patnáctky vstoupily fotoaparáty a obaly na mobilní zařízení. Nejrychleji expandující kategorií jsou LED televize s růstem 394 %.

V této kategorii dominují firmy Samsung, LG, Philips a Toshiba, které dohromady pokrývají 90 % trhu. O zbývající 10 % se dělí 35 dalších značek, včetně Sony. Výrazný růst zaznamenaly také tablety, které si meziročně polepšily o 145 %.

Icecat ve svých statistikách vychází zejména na základě stažených produktových listů ze strany více jak 18 tisíc firemních partnerů.


Top 10 značek podle statistik Icecat za rok 2011

Cyber25

Stejně jako vloni zaujímá mezi značkami první místo HP a druhé Lenovo.

Zdroj: Icecat.biz

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen