Optimalizovali jste web pro mobilní zařízení? Počet mobilních uživatelů rychle stoupá

28. 2. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © varijanta - Fotolia.com
Společnost Gemius zaregistrovala na Slovensku 75% nárůst uživatelů, kteří si prohlížejí webové stránky na mobilních zařízeních. Zároveň přinesla čísla týkající se video reklamy.

Podle výzkumu slovenské pobočky společnoti Gemius přinesl loňský rok výrazné zvýšení počtu uživatelů, kteří si prohlížejí webové stránky zapojené do průzkumu AIMmonitor prostřednictvím mobilních zařízení.

Zatímco počet uživatelů přicházejících z PC vyrostl od ledna roku 2013 o 10 %, mobilních uživatelů přibylo za stejné období o více 75 %. Největší meziroční nárůst byl zaznamenaný v letošním lednu, kdy se počet reálných mobilních uživatelů zvedl téměř o 500 tisíc, z toho 375 pocházela ze Slovenska a zbytek byl zahraniční.

Celkem si stránky zapojené do výzkumu zobrazily téměř 4 miliony uživatelů, z toho 3,1 milionu pocházelo ze Slovenska. Mobilních uživatelů bylo 910 tisíc.

Vánoce hrály s velkou pravděpodobností velkou roli v meziměsíčním nárůstu počtu zobrazení stránek z PC a mobilních zařízení o 14, resp. 15 %.

Nejčastěji používaným prohlížečem byl Firefox ve verzi 26 s téměř 20% podílem, následovaným Chromem ve verzích 31 a 32 s 17,7%, resp. 16,4% podílem návštěv. Nejpoužívanější operační systém uživatelů byly Windows 7 (přes 43 %) a Android (necelých 20 %). Mezi značkami mobilních zařízení vede Samsung, z jehož produktů přišlo přes 37 % návštěv.

Video reklama je součástí pětiny kampaní

Gemius rovněž přinesl výsledky průzkumu AdMonitor ohledně video reklamy. Ta je na Slovensku podle údajů z průzkumu součástí necelé pětiny (18 %) reklamních kampaní, což je v regionu V4 druhý nejčastější výskyt po Polsku (v ČR jde o 15 %).

Channeltrends letní speciál

Video reklama se na Slovensku vyznačuje vysokou mírou prokliku, a sice 2 % u bannerů a 2,5 % z pre-roll/mid-roll/post-roll zobrazení při sledování video obsahu. Klasické CTR bannery mají míru prokliku jen 0,5 %. Videoformáty generují na Slovensku nejvíce impresí (7 %) ze všech států V4.

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci