Ovum: Telco operátoři by si měli méně konkurovat a více spolupracovat

12. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © alehdats - Fotolia.com
Telekomunikační operátoři si musí méně konkurovat a naopak více spolupracovat na inovacích. Tvrdí ti výzkumná společnost Ovum.

Ovum ve své studii „Jak telco inovují“ analyzovalo přes 3 500 nových služeb telekomunikačních operátorů. Analytici zjistili, že inovace je pro přežití telco operátorů kritická. Přesto řada z nich nemá nadhled, přehnaně se obává hrozeb předních hráčů a nechápe šíři výhod inovace.

Emeka Obiodu, hlavní analytik Ovum, uvedl, že operátoři jsou při výběru partnerů příliš selektivní a přetěžují se volbou potenciálních spojenců s nereálným očekáváním příjmů.

Na místo toho zpráva doporočuje, aby telekomunikační operátoři využili partnerství pro hledání nových nápadů a získávání hodnoty z nich.

Kromě toho výzkum ukázal na důležitost upřednostnění inovací, které využívají centrálnost sítí operátorů.

„Účinná síť, která byla updatována novými inovacemi, může být zkombinována s inovativními obchodními modely pro nepřetržité poskytování hodnoty telco operátorům a jejim shareholderům,“ napsal Obiodu.

Obiodu uvedl, že dobře zpracovaná strategie může využít další, nízkonákladové produkty a služby pro doplnění a ochranu klíčových produktů.

Channeltrends letní speciál

Výzkum také zdůraznil význam komplexního přístupu k vyhodnocení výhod inovace. „Telco operátoři by měli používat pojem ‚čistý přínos inovace‘ – pro měření úspěchu jejich inovačních aktivit. Výhodou této metriky je, že sjednocuje tradiční měření používané po nové produkty, procesy a marketingové iniciativy,“ dodal Obiodu.

Podle Obiodu použití komplexního přístupu pro vyhodnocení nových nápadů umožní operátorům vyhnout se krátkozrazkosti a neporozumění, které může plynout z některých jejich předchozích inovačních aktivit.

Zdroj: ARN, Ovum

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem