Zoom v době postpandemické zpomaluje růst

29. 11. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Organizace chtějí mít zaměstnance na pracovišti, Zoom tak v postpandemickém prostředí naráží na problémy.

Společnost Zoom zveřejnila výsledky svého hospodaření ve třetím čtvrtletí 2022, z nichž vyplývá, že se výrobce videokonferenčního problému potýká s problémy nového postpandemického pracovního světa.

Otázkou podle analytiků je, jestli prodeje Zoomu budou dostatečně silné na to, aby vykompenzovaly zpomalující růst online či spotřebitelských tržeb. Společnosti nehraje do karet, že podniky po pandemii vracejí pracovníky zpět do kanceláří.

Ve třetím kvartálu letošního roku Zoom zvýšil tržby v meziročním srovnání o 5 % na 1,1 miliardy dolarů. Nutno ovšem podotknout, že v předcházejících třech měsících mu vzrostly celkové tržby o 8 %.

Víc než jen videokonference

Tržby v podnikovém segmentu se ve sledovaném období vyšplhaly na 614,3 milionu dolarů, což představuje meziroční zlepšení o optimistických 20 %. Tržby z online služeb nicméně meziročně klesly o 9 % na 487,6 milionu dolarů.

Pokles online tržeb spolu s rostoucími náklady navíc vedl k poklesu čistého zisku z provozní činnosti o 23 % na 66,5 milionu dolarů. Zoom proto snížil svůj odhad na celý rok a předpokládá, že letos utrží maximální 4,38 miliardy.

CFO Zoomu Kelly Steckelbergová nicméně vyzdvihla, že společnost zaznamenala silný růst v oblasti řešení Zoom Phone a Zoom Rooms a očekává, že podnikoví zákazníci budou postupem času tvořit stále vyšší procento celkových tržeb.

Společnost se tak očividně snaží nezamrznout jen jako videokonferenční platforma, o čemž svědčí například to, že, slovy šéfa Erica Yuanav letošním roce spustila více než 1 500 funkcí a vylepšení na platformě Zoom, čímž posunula možnosti online komunikace.“

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti