PayPal: Téměř čtvrtina českých malých a středních firem prodává produkty on-line

20. 3. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
České malé a střední firmy uskutečnily 53 % z celkového objemu plateb mimo EU, což je řadí na třetí příčku mezi zkoumanými zeměmi EU. Podle PayPalu navíc patří do skupiny podniků, které exportují více mimo Evropskou unii než v rámci ní.

Z analýzy společnosti PayPal vyplývá, že 24 % malých a středních firem v České republice využívá možnosti prodávat své produkty on-line. To je výrazně více než průměr evropské osmadvacítky, který dosahuje 17 %.

Společnost zdůrazňuje, že úspěch malých a středních firem je pro tuzemskou ekonomiku obzvlášť důležitý, jelikož v ČR a EU představují 99 % všech firem a zaměstnávají v průměru dvě třetiny pracovních sil.

Společnosti této velikosti se současně v České republice podílely z 55 % na vytváření přidané hodnoty a z 67 % na zaměstnanosti v nefinančních sektorech,“ upřesnil Marcin Glogowski, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

Třetí v platbách mimo EU

Podle interních dat PayPalu uskutečnily české malé a střední firmy 53 % z celkového objemu plateb mimo EU, což je řadí na třetí místo mezi zkoumanými zeměmi EU. Nejvýše se umístilo Spojené království (59 %) a Norsko (57,1 %).

Malé a střední firmy v České republice navíc podle PayPalu patří do nepříliš početné skupiny podniků, které exportují víc mimo Evropskou unii než v rámci ní.

Channeltrends Awards

Průměrná česká firma této velikosti prodává prostřednictvím společnosti PayPal na 20 zahraničních trzích, což je velice vysoké číslo, které ji řadí na druhé místo mezi zkoumanými zeměmi – na více trhů dodává jen průměrná maďarská firma,“ doplnil Glogowski.

Zdroj: PayPal