PayPal: Výprodejové akce „černý pátek“ a „kyber pondělí“ si oblíbili kupující i podvodníci

26. 11. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © davidevison - Fotolia.com
Zákazníci mezi černým pátkem a kyber pondělím utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce. Pro e-commerce se jedná o klíčové období, obrat online prodejců totiž stoupá až pětinásobně.

Společnost PayPal uvádí, že obliba původem amerických výprodejových akci – černého pátku a kyber pondělí – roste i mezi českými zákazníky; o jejich existenci ví 93 % dotázaných. Zároveň však v této době roste i počet podvodů.

Pro třetinu spotřebitelů ve věku 18-40 se podle PayPalu stalo nakupování v tyto dny tradicí. To se projevuje přímo na průměrné ceně nákupu – v těchto dnech zákazníci utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce.

Firma dodává, že letos černý pátek připadá na 29. 11. a kyber pondělí na 2. 12. Nákupní šílenství však trvá déle než jeden den – zvýšený zájem zákazníků o výprodeje začíná už ve čtvrtek, vrcholí v pátek a teprve v neděli opadá.

Promo akce jako stimul prodeje

V Česku podle PayPalu při slevových akcích v tyto dny obchody snižují ceny v průměru o 63 % . Navzdory probíhající předvánoční nákupní sezóně tak většina Čechů vyčkává s nákupy na tyto výprodeje – loni jich plánovalo využít 52 % českých spotřebitelů.

Společnost uvádí, že letos plánuje průměrný Čech utratit během těchto dnů čtyři věci v celkové ceně 5 615 Kč. Každý třetí Čech dle průzkumu hledá výhodné nabídky pouze na internetu, více než polovina spotřebitelů se poohlíží online i v kamenných prodejnách.

Pro online prodej se podle PayPalu jedná o významné období, jelikož obrat stoupá až pětinásobně. „Při výprodejích Češi využívají především slevy na oděvy,“ říká Marcin Glogowski, generální ředitel společnosti PayPal ve střední a východní Evropě.

Na druhém místě se nachází elektronika a na třetím obuv. Ochotně také nakupujeme kosmetiku a domácí spotřebiče. Podobné kategorie zboží patří v online obchodech k nejoblíbenějším i v jiné dny,“ dodává.

Listopadové slevové akce zbožňují i podvodníci

Společnost nicméně upozorňuje, že s rostoucí oblibou černého pátku a kyber pondělí stoupá i nebezpečí ze strany počítačových zločinců. Na přelomu listopadu a prosince podle PayPalu vzrůstá počet pokusů o podvod o 18 % oproti zbytku roku.

Podle analýz může 1,36 % veškerých transakcí provedených na černý pátek a 1 % transakcí na kyber pondělí představovat pokus o podvod.

Vzhledem k tomu, že průměrná hodnota jedné transakce zpracovávané v tomto období podle PayPalu dosahuje 243 USD (zhruba 5 610 Kč), mohou ztráty, které nakupující po celém světě utrpí, dosáhnout tisíců dolarů.

Zdroj: PayPal

Čtěte dále

Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně