Pipedrive: Rokem 2023 budou rezonovat personalizace či změny na trhu práce

2. 1. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Creativa - Fotolia.com
Společnosti šetří, což se v letošním roce projeví i v jejich prioritách.

Společnost Pipedrive přináší přehled trendů roku 2023 pro obchodníky a prodejce. Podle společnosti bude tento rok reflektovat změny ve finanční světové stabilitě dalším postupným zklidněním obchodního trhu, inflace však ještě více tlačí na trh práce a marketingové strategie firem, které se musí přizpůsobovat vývoji situace.

Co se dozvíte v článku
  1. Zvýšení produktivity v prodeji
  2. Personalizace a důraz na potřeby klienta
  3. Automatizace jako pomocník
  4. Symbióza prodeje a marketingu
  5. Prodejní pitche musí ukázat hodnotu

Správné využití nástrojů automatizace a celková digitalizace jsou stále stěžejními pomocníky pro obchodníky, prodejce i vývojáře. V roce 2023 však více než kdy dříve bude potřeba zpomalit a mít dostatečný nadhled, a to jak při interakci se zákazníky, tak z hlediska pracovního trhu,“ říká Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Co tedy přinese rok 2023 podle společnosti Pipedrive?

Zvýšení produktivity v prodeji

Vzhledem ke globálnímu zpomalení růstu a opatrnému finančnímu našlapování se podle odborníků nejvíce pozornosti zaměří na zvýšení produktivity v rámci prodeje. Řešení spočívá v osvojení správných nástrojů pro automatizaci některých činností v a optimalizaci prodejních procesů v rámci týmů.

Se zpomalením růstu bude třeba přezkoumat stávající prodejní proces, neboť pro expanzi a dosažení obchodních cílů bude efektivní využití možností CRM nástrojů ještě důležitější než doposud.

Personalizace a důraz na potřeby klienta

Pipedrive vyzdvihuje, že každý zákazník je unikátní, stejně tak jeho potřeby. Cílem prodejního týmu by tedy mělo být vytvoření prodejních strategií, které budou reflektovat jak jednotlivé prodejní cíle společnosti, tak potřeby a problémy klientů, potažmo cílových skupin. Obchodníci tak budou připraveni čelit většině situací, které vzniknou.  

Automatizace jako pomocník

Velkou roli v zefektivňování procesů stále hraje a bude hrát automatizace. Nástroje, které pomáhají propojovat data a prezentovat je prodejním týmům v reálném čase, podle společnosti vedou k rychlejšímu získávání zákazníků a zvyšování produktivity.

Především ale půjde o podpůrné prostředky pro obchodníky, kteří stále hrají prim. Díky automatizaci budou moci týmy věnovat mnohem více času a prostoru zákazníkům a jejich potřebám,“ dodává Jakub Kadlubiec, director of engineering společnosti Pipedrive.

Symbióza prodeje a marketingu

Cíle prodeje a marketingu ve firmě by měly být podle expertů zcela sladěny, a to jak v oblasti zákaznické zkušenosti, tak v oblasti byznysu. Obchodní oddělení a oddělení marketingu by měla spolupracovat na vytváření společných celoročních strategií, plánů a metrik pro dosažení růstu a zvýšení příjmů.

Pokud se bude trh v prvním pololetí příštího roku nadále ochlazovat, bude velmi důležitý poměr nákladů a příjmů, na který by se měl zaměřovat jeden homogenní tým. Obchodní i marketingové týmy by proto měly mít integrované nástroje v rámci jedné CRM platformy, aby mohly aktuální data a synergické efekty využívat naplno,“ vysvětluje Danielová.

Prodejní pitche musí ukázat hodnotu

Jak se způsob komunikace mezi prodejcem a zákazníkem začíná rozšiřovat o nové kanály, musí se firmy podle společnosti Pipedrive soustředit především na přidanou hodnotu svého produktu a jeho propagaci správným směrem.

Se zákazníkem se podle odborníků komunikuje tak, jak je mu to pohodlné, ať už skrze video, sociální sítě, telefon, či zprávy, a cílí se na přínosy, které produkt pro zákazníka má. Při zpomalení růstu v roce 2023 půjde ještě více o zacílení na kvalitu a smysl produktu.

Zdroj: Pipedrive

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu