Podíl Applu na trhu ultrabooků zřejmě výrazně klesne

27. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Téměř monopolní postavení MacBooku Air na trhu ultrabooků podle analytiků v roce 2012 skončí poté, co výrobci představí své Windows PC modely na veletrhu CES.

Podíl Applu na trhu ultrabooků zřejmě klesneAčkoliv bude Apple v následujících dvou letech prodávat stále větší množství MacBooků Air, jeho podíl na trhu lehkých a tenkých notebooků se sníží s tím, jak budou výrobci počítačů s platformou Windows uvádět stále více modelů.

Brian Marshall z International Strategy & Investment Group (ISI) odhaduje, že podíl MacBooků Air se v příštím roce ustálí na přibližně 46 %, přičemž letos by měl činit 89 % trhu. V roce 2013 se podle něj podíl propadne ještě více, a to na 32 %.

Hlavním důvodem má být masivní nástup nových modelů ultrabooků s operačním systémem Windows v příštím roce.

Marshall odhaduje, že prodej „ne-Apple“ ultrabooků dosáhne v příštím roce téměř 10 milionů kusů, což by představovalo 54 % trhu. V roce 2013 se rozdíl mezi Applem a ostatními výrobci zvětší, neboť ti mají prodat 21,6 milionů ultrabooků, a dosáhnout tak 68 % trhu.

HP a Lenovo hlavními konkurenty

Zároveň však Marshall tvrdí, že žádný výrobce Apple neporazí, ačkoliv by se k tomu společnosti  HP a Lenovo mohly blížit s odhadovanými prodeji dosahujícími v příštím roce 2,2 a 2 miliony ultrabooků. V roce 2013 by mělo HP prodat 5,4 milionu a Lenovo 4,3 milionu kusů. „Ne-Apple“ ultrabookům má také pomoci uvedení Windows 8.

Úspěch závisí především na snížení cen mainstreamových notebooků na úroveň 700 dolarů či o 30 % méně než stojí 11,6 palcový model MacBooku Air – 999 dolarů,“ uvádí ve zprávě Brian Marshall.

Zásadní zprávou pro trendy v oblasti ultrabooků bude blížící se konference Consumer Electronics Show (CES), která se koná 10. 1. – 13. 1. 2011 v Las Vegas. Výrobci PC by zde měli představit 30-50 nových modelů.

Jaké jsou vyhlídky pro Apple?

Brian Marshall odhaduje, že Apple letos prodá 6,3 milionu MacBooků Air, v roce 2012 pak 8,4 milionu a v roce 2013 následně 10,4 milionu kusů.

Apple svůj MacBook Air představil v roce 2008, prodeje však začaly růst až poté, co v říjnu 2010 uvedl nové modely a nížil cenu.

V červenci 2011 Apple opět obnovil řadu MacBooků Air, přidal více paměti a procesory Intel Sandy Bridge. Ve čtvrtletí končícím 30. 9. 2011 tvořily prodeje Airu 49 % prodejů notebooků Apple, odhaduje Marshall.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci