Pouze 23 % českých firem používá Facebook

20. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Octus - Fotolia.com
Výzkum Best Communications ukázal nevyužitý potenciál na sociálních sítích. K marketingové komunikaci je využívá jen výrazná menšina českých firem. Stále máte příležitost zaujmout své zákazníky.

Agentura Best Communications zveřejnila výsledky průzkumu mezi českými manažery a majiteli firem ohledně používání sociálních sítí. Dotazník ukázal, že přestože majitelé a manažeři sociální sítě, zejména Facebook, YouTube nebo Google+, znají, v rámci byznysu je příliš nepoužívají.

Náš průzkum potvrdil, že ačkoli česká byznys komunita aktivně pracuje s profily na sociálních sítích, globální trendy jsou na klíčových trzích, jako je Velká Británie či Spojené státy, mnohem silnější a jejich potenciál mnohem větší,“ uvedl Euan Edworthy, CEO Best Communications.

Firemní Facebook v plenkách

Jen 23 % dotázaných uvedlo, že jejich firma používá firemní profil Facebook Business Page (FBP). Z těchto respondentů navíc 21,7 % uvedlo, že FBP sice mají, ale aktivně ji nevyužívají. Více než čtvrtina (27,5 %) na FBP sdílí odkazy, články, fotografie a další materiály týkající se jejich společnosti a 25,8 % potom sdílí materiály týkající se nejen jejich společnosti, ale i sektoru, v němž podnikají. FBP jsou nejčastěji (25,8 %) aktualizovány jednou týdně.

Zajímavé jsou rovněž důvody zbylých 77 % respondentů, kteří FBP nevyužívají. Více než třetina (37,5 %) z nich nevěděla, co FBP je, necelá čtvrtina (24,7 %) odpověděla, že k používání nevidí důvod, a 17,5 % nepovažuje Facebook za vhodný komunikační kanál pro své podnikání.

Nezapomínejte na sílu videa

I u zbylých nejrozšířenějších sociálních sítí obecně platí, že je majitelé a manažeři sice znají, ale ani osobně příliš nepoužívají. Kromě Facebooku respondenti nejvíce znali YouTube (93,3 %; 79,6 % z nich jej aktivně používá), Google+ (85,9 %; 56,4 %), Twitter (58,6 %; 1,7 %) a libovolný blog (41,7 %; 10,7 %).

Na poslední jmenovaný typ se ptal i výzkum. Ukázalo se, že jen 16,4 % společností se prezentuje nějakou formu blogu, i když dalších 12,4 % uvedlo, že blog sice nemá, ale aktivně sleduje jiné blogy ve svém oboru.

Výzkumu se účastnilo 525 manažerů a vlastníků českých firem.

Zdroj: Best Communications

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu