Příprava e-shopu i pro mobily má smysl, ukazuje NMS Market Research

11. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Aaron Amat - Fotolia.com
Více než třetina českých majitelů chytrých mobilů pohybujících se na internetu si podle průzkumu agentury NMS Market Research vybírá zboží v e-shopu na displeji svého mobilu.

Chytrý mobil vlastní už téměř 40 % aktivních českých uživatelů internetu. Více než třetina z nich si prostřednictvím svého mobilu vybírá zboží v e-shopech, desetina jich pak nákup přes mobilní telefon rovnou i uskuteční. To jsou alespoň závěry průzkumu, který pro server Heureka.cz realizovala agentura NMS Market Research.

Podle tohoto průzkumu prostřednictvím mobilu nakupují v e-shopech nejčastěji lidé mezi dvaceti a čtyřiceti lety. Nejčastěji nakupovaným sortimentem je prý elektronika. V těsném závěsu je oblečení, jak uvádí Heureka.cz ve zprávě pro média. 

Zmiňovaný průzkum resp. jeho zjištění opět potvrzují, že příprava e-shopu pro mobilní zařízení má smysl. Dříve obvykle používanou separátní verzi webového prostředí internetového obchodu dnes směle může nahradit responsivní design přizpůsobující se dostupné zobrazovací ploše.

Prohlížeče chytrých mobilů jsou z hlediska podpory moderních webových standardů a technologií již natolik vyspělé, že použití responsivního designu nic nestojí v cestě. 

Přidanou hodnotou pro zákazníky pak může být také vlastní aplikace internetového obchodu dostupná alespoň pro nejrozšířenější mobilní platformy, tedy Android a iOS. Aplikace může nabídnout pokročilejší funkce.

Nabízí se třeba hlasové prohledávání nabídky e-shopu, navigování na cestě do některé z kamenných poboček internetového obchodu, notifikace vyřízené objednávky nebo reklamace a podobně. Nicméně aplikaci nelze brát jako náhradu optimalizace webu e-shopu pro mobilní zařízení.

WT100_25

Pokud pomineme méně rozšířené či ustupující systémy (např. Windows Phone nebp Symbian), tje třeba mít na paměti, že ne každý má chytrý mobil. Podle průzkumu serveru Heureka.cz a NMS Market Research jím nedisponuje 60 % aktivních českých internetových uživatelů, tedy stále jasná většina.

Zdroj: Heureka.cz, ChannelWorld 

Čtěte dále

Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity