Prodej bezpečnostních řešení z pohledu resellera

12. 11. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Pokud chcete dělat práci IT prodejců dobře, musíte mít spokojené zákazníky. V tom je základ prodeje každého produktu i dobrého bezpečnostního řešení. Co ale také rozhoduje o prodejnosti?

Prodejní úspěch závisí do značné míry na přístupu výrobce softwaru a jeho prodejní podpoře.  Pro představu dávám jednoduchý příklad z praxe – dříve jsme prodávali asi z 80 % bezpečnostní řešení od AVG a doplňkově nabízeli řešení Norton. Bohužel se prodej bezpečnostní aplikace AVG neobešel bez komplikací a podpora ze strany výrobce podpora byla slabá. Tudíž jsme se rozhodli hledat jiné varianty a v další fázi začali nabízet ve větší míře Norton. Změna nebyla jednoduchá, jelikož cena produktů Norton byla trochu vyšší, ale zákazníci to akceptovali. Dnes je poměr 80:20 ve prospěch Nortonu a AVG nabízíme menšinově.

Podpora, spolehlivost a jednoduchost

Nedokážu říct ani dostatečně posoudit, které z námi prodávaných řešení je lepší, ale nedostatečnou podporu prodejců v dřívějších letech považuji za slabou stránku AVG. Naše kroky mohly být jiné, pokud by výrobce nabízel ve větší míře propagační materiály, POS vybavení do prodejen, drobné předměty pro zákazníky a především on-line podporu při komplikacích s bezpečnostním softwarem.

Z vlastní zkušenosti považuji za důležité aspekty také spolehlivost a jednoduchost při instalaci bezpečnostního softwaru. Nezavrhuji žádný program na trhu.  Osobně znám řešení AVG, Avast, Eset, Kaspersky a Norton  a v porovnání u mě zatím zvítězil výrobce Symantec. AVG se však už do prodejního kanálu a propagace obulo, takže očekáváme, že se situace může změnit.

Channeltrends letní speciál

Pro prodejce i výrobce je v každém případě pozitivní, že se o tématu bezpečnosti hovoří stále více a zákazníci ho začínají vnímat. Pokud chce firma na trhu bezpečnostních řešení uspět, musí dodávat podporu malým i velkým prodejcům a spolehlivý, jednoduše instalovatelný produkt.


Autor proniká do tajů IT a internetu už od roku 1995. Své první zkušenosti nasbíral u PC 486 a operačního systému MS-DOS 6.2. V té době také ukončil zaměstnání mistra údržby a prošel několika pozicemi v tuzemských IT firmách. Aktuálně pracuje jako technik, prodejce a nákupčí v kamenném obchodu zaměřeném na prodej informačních technologií.

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách