Průzkum: Nakupování na internetu je běžnou aktivitou pro 55 % českých uživatelů

21. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Podle průzkumu Mediaresearch je nakupování na internetu běžnou aktivitou pro více než polovinu jeho českých uživatelů starších deseti let. Kolik českých uživatelů lze oslovit prostřednictvím sociálních sítí?

Nakupování prostřednictvím internetu je pravidelnou aktivitou pro 55 % jeho českých uživatelů starších deseti let. Vyplývá to z průzkumu agentury Mediaresearch, který si nechalo vypracovat Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

V roce 2012 podíl českých uživatelů internetu, pro ktreré je nakupování jeho prostřednictvím pravidelnou aktivitou, meziročně vzrostl o čtyři procentní body.

Ještě v roce 2008 bylo nakupování přes internet pravidelnou aktivitou jen pro 41 % jeho oslovených českých uživatelů starších deseti let. Od té doby se ovšem pravidelné internetové aktivity českých uživatelů ve věku od deseti let výše změnily i v jiných oblastech.

Sociální sítě pravidelně využívá 54 % respodentů

Samozřejmě se projevil boom sociálních sítí. V roce 2008 bylo jejich využívání běžnou aktivitou pouze pro 12 % respondentů, nicméně v roce 2012 již pro 54 % respondentů. Naopak propad zaznamenaly instant-messagingové služby typu ICQ.

Odliv uživatelů od instant-messagingu na sociální sítě je všeobecně pozorovaným jevem, přestože provozovatelé instant-messagingových služeb počty uživatelů zpravidla nezveřejňují. Jedinou výjimkou je Skype, dost však možná jen proto, že služba vykazuje nárůst počtu uživatelů a míry využívání i po nástupu sociálních sítí.

Instant-messaging ještě neřekl poslední slovo

V roce 2008 využívání instant-messagingu (IM) bylo běžnou internetovou aktivitou pro 39 % uživatelů, kdežto v roce 2012 šlo o 36 % uživatelů.  IM služby ovšem podle dřívějšího průzkumu agentury Mediaresearch byly na vrcholu až v roce 2010, kdy je za svou pravidelnou internetovou aktivitu označovalo 43 % oslovených uživatelů.

Průzkum však neukázal tak výrazný v užívání instant-messagingu, o jakém se všeobecně hovoří. Pro obchodníky z výsledků průzkumu tedy vyplývá, že ke komunikaci se zákazníky je instant-messaging nadále relevantním kanálem i vedle sociálních sítí.

Bohužel z výsledků průzkumu poskytnutých médiím není jasné, jestli instant-messaging v rámci sociální sítí (např. Facebook Chat na Facebooku či Google Talk na Google Plus) je počítán mezi využívání sociálních sítí nebo instant-messagingu.

Cyber25

Pravidelné internetové aktivity jeho českých uživatelů starších deseti let

Zdroj: Mediaresearch, ChannelWorld.cz

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen