Průzkum: Využívání osobního odběru zboží i zájem o něj v ČR rostou

15. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Helder Almeida - Fotolia.com
Podle průzkumu serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research čeští internetoví uživatelé mají velký zájem o osobní odběr zboží objednaného v e-shopu v okolí svého bydliště nebo pracoviště.

Rostoucí popularitu osobního odběr zboží objednaného v e-shopu potvrzuje společný průzkum serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research. Podle jeho výsledků v roce 2012 možnost osobního vyzvednutí zboží využilo 57 % oslovených českých internetových uživatelů. Meziroční nárůst činí čtyři procentní body.

Při možnosti osobního odběru v okolí bydliště či pracoviště by jej prý využilo 94 % dotazovaných internetových uživatelů.

Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů,“ uvedl ve zprávě pro média Kamil Demuth za server Heureka.cz.

Poskytnuté výsledky průzkumu zachycují trend, ovšem bez kontextu. Je například otázkou, jak by se lišil počet zájemců o cestu na vlastní náklady do kamenné výdejny či franšízové prodejny při zpoplatnění osobního odběru zboží. 

Na Slovensku je osobní odběr využíván méně

Na Slovensku v roce 2012 osobní odběr zboží objednaného v e-shopu alespoň jednou využilo jen 43 % respondentů z řad internetových uživatelů. To je o 14 procentních bodů méně než v České republice.

Channeltrends letní speciál

I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se však jedná o mnohonásobně nižší částku,“ uvedl ve zprávě pro média Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Využili jste za posledních 12 měsíců možnosti osobního odběru v některém internetovém obchodě?

Češi

aktivní na internetu (2011)

Češi

aktivní na internetu (2012)
Ano 53 % 57 %
Ne 47% 43 %
Využili byste možnosti osobního odběru v internetovém obchodě, pokud by byl v blízkosti vašeho domova či práce?

Češi

aktivní na internetu (2011)

Češi

aktivní na internetu (2012)
Ano 92 % 94 %
Ne 8 % 6 %

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta