Průzkum: Význam kamenných prodejen podle maloobchodníků opět roste

25. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Podle průzkumu společnosti Fujitsu se většina evropských maloobchodníků domnívá, že důležitost kamenných prodejen roste. Proč? Jaké výhody mohou nabídnout oproti e-shopům a jak jim mohou konkurovat?

Podle průzkumu společnosti Fujitsu 65 % oslovených evropských maloobchodníků věří, že důležitost kamenných prodejen roste. Do průzkumu bylo zapojeno 500 maloobchodníků a 82 000 obchodů. Respondenti z jednotlivých zemí mají ovšem různé pohledy na roli kamenné prodejny.

Například 91 % oslovených britských maloobchodníků za nejdůležitější roli kamenné prodejny považují samotnou skutečnost, že je místem k nakupování. Pro 88 % oslovených italských maloobchodníků je však u kamenné prodejny nejdůležitější prezentace značky.

Celkové výsledky průzkumu podle společnosti Fujitsu mají dokládat, že i nadále zůstává kamenná prodejna důležitá zkušenost zákazníka, jako je prohlídka produktů a interakce s prodavačem.

To je příležitostí pro maloobchodníky. Namísto soupeření pouze o cenu, mohou svoji nabídku a služby na prodejně zabalit do atraktivnějšího a odlišující ho se ‚obalu‘ a zákazníka tak snáze přesvědčit ke koupi,“ tvrdí společnost Fujitsu ve zprávě pro média.

Konkurenceschopnou přidanou hodnotou se pro prodejny stávají služby – zde se jedná jak o zkušenost získanou prostřednictvím interakce s prodavačem, tak i o celkovou efektivnost procesů nákupu prostřednictvím modelů jako je online objednávka s vyzvednutím na prodejně,“ uvedl ve zprávě pro média Richard Clarke, viceprezident divize Global Retail společnosti Fujitsu

Výsledky průzkumu společnosti Fujitsu ovšem nepopírají význam internetového obchodování. V hodnocení důležitosti budoucích distribučních modelů na stupnici atraktivity od 1 do 10 zůstává internetové obchodování celkovým vítězem se skórem téměř 8 z 10 bodů.

Zdroj: Fujitsu

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Zebra systems míří za oceán, prodej v Severní Americe povede Paul Trefonas
Zebra systems míří za oceán, prodej v Severní Americe povede Paul Trefonas
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First