Qualtrics:Pouze 1 % českých uživatelů se obrací s technickými problémy na servis

6. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Microsoft (Blogging Windows)
Většina českých uživatelů podle průzkumu společnosti Qualtrics řeší technické problémy svépomocí. Jak často uživatelé na technické problémy narážejí a jak konkrétně se je pokoušejí řešit?

Pouhé 1 % českých uživatelů se kvůli technickým problémům se svým osobním počítačem či mobilním zařízením obrací na servis.

Vyplývá to alespoň z internetového průzkumu společnosti Qualtrics zpracovaného letos v srpnu pro AVG Technologies, do kterého bylo zapojeno 501 českých respondentů.

Podle tohoto průzkumu čeští uživatelé služeb servisu využívají nejméně ze všech dotazovaných uživatelů. Průzkum byl realizován také ve Spojených státech, Kanadě, Austrálii, Velké Británii, Francii a v Německu.

Technické problémy české uživatele potkávají obvykle jednou za několik týdnů. Takto často se s technickými problémy setkává necelá čtvrtina (23 %) českých respondentů.

Češi se podle průzkumu se nejčastěji potýkají s technickými problémy v případě přenosných počítačů (45 %) a stolních počítačů (39 %), což už jen kvůli šíři uživatelské základny nelze určitě hodnotit jako překvapivé zjištění.

Češi nejčastěji řeší technické problémy svépomocí

Bezmála třetina (32 %) dotázaných je prý schopna technické problémy vyřešit sama na základě předchozích znalostí a zkušeností. Více než čtvrtina respondentů (27 %) pak technické problémy řeší díky návodům nalezených na internetu.

Celkem tedy 59 % oslovených českých uživatelů řeší technické problémy svépomocí – ať už díky svým dosavadním znalostem a zkušenostem (32 %), nebo díky návodům dostupným na internetu (27 %).

Třetina českých respondentů (33 %) hledá pomoc u přátel či příbuzných.

Systémy na domácích a pracovních zařízeních se liší

V rámci průzkumu společnosti Qualtrics 44 % dotázaných českých respondentů uvedlo, že má ve své domácnosti více než tři zařízení připojená k internetu.

Témě dvě třetiny (65 %) respondentů uvedly, že na jejich osobních a pracovních zařízeních jsou zastoupeny různé operační systémy. Dva různé operační systémy používá 43 % dotázaných českých uživatelů.

Cyber25 Early

Bezmála polovina (49 %) českých respondentů tvrdí, že zvládne propojit dvě zařízení za méně než pět minut. Podle průzkumu jsou tak v tomto ohledu čeští uživatelé technicky nejzdatnější. Například v Německu jen 36 % respondentů uvádí, že dovede propojit dvě zařízení do pěti minut.


Zdroj: AVG Technologies

Čtěte dále

Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Workforce Experience Platform od HP přichází do Česka a na Slovensko
Workforce Experience Platform od HP přichází do Česka a na Slovensko
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Lukáš Konečný se staví do čela Y Soft Ventures, střídá Miloše Sochora
Lukáš Konečný se staví do čela Y Soft Ventures, střídá Miloše Sochora