Qualtrics:Pouze 1 % českých uživatelů se obrací s technickými problémy na servis

6. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Microsoft (Blogging Windows)
Většina českých uživatelů podle průzkumu společnosti Qualtrics řeší technické problémy svépomocí. Jak často uživatelé na technické problémy narážejí a jak konkrétně se je pokoušejí řešit?

Pouhé 1 % českých uživatelů se kvůli technickým problémům se svým osobním počítačem či mobilním zařízením obrací na servis.

Vyplývá to alespoň z internetového průzkumu společnosti Qualtrics zpracovaného letos v srpnu pro AVG Technologies, do kterého bylo zapojeno 501 českých respondentů.

Podle tohoto průzkumu čeští uživatelé služeb servisu využívají nejméně ze všech dotazovaných uživatelů. Průzkum byl realizován také ve Spojených státech, Kanadě, Austrálii, Velké Británii, Francii a v Německu.

Technické problémy české uživatele potkávají obvykle jednou za několik týdnů. Takto často se s technickými problémy setkává necelá čtvrtina (23 %) českých respondentů.

Češi se podle průzkumu se nejčastěji potýkají s technickými problémy v případě přenosných počítačů (45 %) a stolních počítačů (39 %), což už jen kvůli šíři uživatelské základny nelze určitě hodnotit jako překvapivé zjištění.

Češi nejčastěji řeší technické problémy svépomocí

Bezmála třetina (32 %) dotázaných je prý schopna technické problémy vyřešit sama na základě předchozích znalostí a zkušeností. Více než čtvrtina respondentů (27 %) pak technické problémy řeší díky návodům nalezených na internetu.

Celkem tedy 59 % oslovených českých uživatelů řeší technické problémy svépomocí – ať už díky svým dosavadním znalostem a zkušenostem (32 %), nebo díky návodům dostupným na internetu (27 %).

Třetina českých respondentů (33 %) hledá pomoc u přátel či příbuzných.

Systémy na domácích a pracovních zařízeních se liší

V rámci průzkumu společnosti Qualtrics 44 % dotázaných českých respondentů uvedlo, že má ve své domácnosti více než tři zařízení připojená k internetu.

Témě dvě třetiny (65 %) respondentů uvedly, že na jejich osobních a pracovních zařízeních jsou zastoupeny různé operační systémy. Dva různé operační systémy používá 43 % dotázaných českých uživatelů.

Bezmála polovina (49 %) českých respondentů tvrdí, že zvládne propojit dvě zařízení za méně než pět minut. Podle průzkumu jsou tak v tomto ohledu čeští uživatelé technicky nejzdatnější. Například v Německu jen 36 % respondentů uvádí, že dovede propojit dvě zařízení do pěti minut.


Zdroj: AVG Technologies

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First