Salesforce: Inovace jsou klíčem k dalšímu rozmachu

14. 12. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © thingamajiggs - Fotolia.com
Pandemie i současná krize dodavatelského řetězce mění přístup firem k digitální transformaci a inovacím. Do digitalizace masivně investují maloobchodníci a cloudové služby se stále častěji prosazují i v konzervativním oboru bankovnictví.

Společnost Salesforce uvádí, že sektor e-commerce v uplynulých dvou letech zaznamenal obrovský růst. Po skokovém nárůstu obratu e-shopů o 26 % na 196 miliard v roce 2020, zaznamenala Asociace pro elektronickou komerci v roce 2021 další 14 % meziroční růst a celkový obrat ve výši 223 miliard korun.

Přestože letošní první kvartál znamenal pokles českého e-commerce meziročně o 25 %, vzestupná tendence objemu obchodování po internetu je podle Salesforce nezpochybnitelná. Pro firmy ze všech oborů to znamená především nutnost digitalizace a neustálých inovací.  

Průzkum společnosti odhalil, že 89 % zákazníků, kteří během pandemie poprvé vyzkoušeli digitální nákupní kanál, budou i po návratu do normálního stavu v nakupování touto cestou rozhodně pokračovat.

Digitalizace a inovace byly klíčem k přežití pandemické krize a stejně tak budou cestou k přežití dalších krizí, jako je ta současná v dodavatelských řetězcích,“ řekl Hrvoje Supić, regionální viceprezident společnosti Salesforce pro střední a východní Evropu.

Maloobchod na cestě k digitalizaci

Zjištění společnosti Salesforce vypovídají také o stavu digitalizace v jednotlivých odvětvích v rámci střední a východní Evropy.

Po firmách působících v oblasti moderních technologií se na druhu příčku v investicích do digitalizace vypracovaly firmy ze sektoru maloobchodu a spotřebního zboží, následované společnostmi z oblasti komunikace a médií a poté bankami a dalšími poskytovateli finančních služeb.

Ve všech případech jde tedy o obory, které vyžadují přímou komunikaci s koncovým zákazníkem svých produktů a služeb, která se dnes nemůže obejít bez propracovaných digitálních kanálů.

Podle Salesforce je zajímavý také posun v oblasti bankovnictví a finančních služeb „Společnosti v tomto odvětví sice vždy masivně investovaly do IT, ale donedávna bylo téměř nemožné zde dodávat cloudové služby,“ říká Supić.

To se ale podle něj nyní zásadně mění a například banky dnes běžně využívají cloudové služby pro zrychlení inovací svých produktů. Masivní přijetí cloudu ve vysoce konzervativním finančním sektoru podle Salesforcu umožnil především vysoký standard zabezpečení zákaznických dat.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Každý druhý Čech měl někdy problém s doručením zásilky
Každý druhý Čech měl někdy problém s doručením zásilky
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu