Salesforce: Inovace jsou klíčem k dalšímu rozmachu

14. 12. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © thingamajiggs - Fotolia.com
Pandemie i současná krize dodavatelského řetězce mění přístup firem k digitální transformaci a inovacím. Do digitalizace masivně investují maloobchodníci a cloudové služby se stále častěji prosazují i v konzervativním oboru bankovnictví.

Společnost Salesforce uvádí, že sektor e-commerce v uplynulých dvou letech zaznamenal obrovský růst. Po skokovém nárůstu obratu e-shopů o 26 % na 196 miliard v roce 2020, zaznamenala Asociace pro elektronickou komerci v roce 2021 další 14 % meziroční růst a celkový obrat ve výši 223 miliard korun.

Přestože letošní první kvartál znamenal pokles českého e-commerce meziročně o 25 %, vzestupná tendence objemu obchodování po internetu je podle Salesforce nezpochybnitelná. Pro firmy ze všech oborů to znamená především nutnost digitalizace a neustálých inovací.  

Průzkum společnosti odhalil, že 89 % zákazníků, kteří během pandemie poprvé vyzkoušeli digitální nákupní kanál, budou i po návratu do normálního stavu v nakupování touto cestou rozhodně pokračovat.

Digitalizace a inovace byly klíčem k přežití pandemické krize a stejně tak budou cestou k přežití dalších krizí, jako je ta současná v dodavatelských řetězcích,“ řekl Hrvoje Supić, regionální viceprezident společnosti Salesforce pro střední a východní Evropu.

Maloobchod na cestě k digitalizaci

Zjištění společnosti Salesforce vypovídají také o stavu digitalizace v jednotlivých odvětvích v rámci střední a východní Evropy.

Po firmách působících v oblasti moderních technologií se na druhu příčku v investicích do digitalizace vypracovaly firmy ze sektoru maloobchodu a spotřebního zboží, následované společnostmi z oblasti komunikace a médií a poté bankami a dalšími poskytovateli finančních služeb.

Ve všech případech jde tedy o obory, které vyžadují přímou komunikaci s koncovým zákazníkem svých produktů a služeb, která se dnes nemůže obejít bez propracovaných digitálních kanálů.

Podle Salesforce je zajímavý také posun v oblasti bankovnictví a finančních služeb „Společnosti v tomto odvětví sice vždy masivně investovaly do IT, ale donedávna bylo téměř nemožné zde dodávat cloudové služby,“ říká Supić.

Cyber25 Early

To se ale podle něj nyní zásadně mění a například banky dnes běžně využívají cloudové služby pro zrychlení inovací svých produktů. Masivní přijetí cloudu ve vysoce konzervativním finančním sektoru podle Salesforcu umožnil především vysoký standard zabezpečení zákaznických dat.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu