Salesforce: Většina organizací se shodne, že data jsou důležitá, moc jim ale nerozumí

23. 6. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Firmy si nicméně svoji slabost uvědomují – tři čtvrtiny plánují pokračovat nebo zvýšit výdaje na datové dovednosti a školení zaměstnanců.

Společnost Salesforce na základě průzkumu mezi 10 000 vedoucími pracovníky firem po celém světě uvádí, že 80 % respondentů sice tvrdí, že data jsou pro rozhodování v jejich organizaci klíčová, ale 41 % uvádí, že datům nerozumí, protože jsou příliš složitá nebo nejsou dostatečně dostupná.

Výzkum rovněž odhalil, že více než dvě třetiny (67 %) vedoucích pracovníků firem v současné době nevyužívají data k rozhodování o tvorbě cen v souladu s ekonomickými podmínkami, například s inflací. Kromě toho pouze 17 % vedoucích pracovníků využívá data k tomu, aby se řídili přijatými klimatickými cíli.

Trvalou překážkou, která brání vedoucím pracovníkům využívat data v praxi, jsou podle Salesforcu nedostatečné dovednosti v oblasti datové gramotnosti. Třetina (33 %) vedoucích pracovníků podniků postrádá schopnost generovat poznatky z dat; téměř 30 % uvádí, že jsou dokonce zahlceni příliš velkým množstvím.

Maximalizace efektivity

Kromě podpory obchodních plánů je klíčovou součástí zavádění datové kultury také zvyšování odolnosti organizace. Kvůli řešení obav z nedostatku datových dovedností plánuje 73 % společností pokračovat nebo zvýšit výdaje na datové dovednosti a školení zaměstnanců.

Cyber25

Salesforce dále uvádí, že pokud jsou data a analytika správně integrovány a využívány, umožňují společnostem maximalizovat investice do technologií a odhalit příležitosti, které podporují obchodní strategii a posilují důvěru zákazníků.

Efektivním využitím síly datové vědy, strojového učení a integrace dat v reálném čase se přitom mohou vytvářet propojené a hyperpersonalizované zákaznické zkušenosti, díky nimž je zákazník středem všeho, co dělá. Téměř tři čtvrtiny vedoucích pracovníků (73 %) věří, že data budují také důvěru v obchodní konverzaci.

Čtěte dále

AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Kyberútoků na české společnosti je čím dál víc, rostou útoky v zemědělství
Kyberútoků na české společnosti je čím dál víc, rostou útoky v zemědělství
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina