Samsung loni prodal dvakrát více tabletů, než v roce 2012

27. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Foto: © Tomislav - Fotolia.com
Za rok 2013 společnost Samsung ohlásila mírný růst obratu i zisku, segment telefonů však klesal.

Samsung je další z firem, jež zveřejnily své hospodářské výsledky za poslední čtvrtletí uplynulého roku. Společnost v tomto období utržila 59 bilionů jihokorejských wonů (přibližně 1,1 bilionu Kč).V meziročním srovnání jde 6 % lepší výsledek.

Čistý zisk společnosti meziročně vzrostl o 4 % na 7,3 bilionu wonů (přibližně 136 miliard Kč).

Divize IT a mobilní komunikace, jejíž klíčovou část tvoří telefony a tablety, za kvartál ohlásila provozní zisk 5,47 bilionů wonů (101 miliard Kč), což je stejný výsledek jako před rokem, přestože tržby vyrostly o 8,7 % na 32 bilionů wonů (595 miliard Kč).

Samsung to vysvětluje zvýšenými investicemi do marketingu, ovšem zřejmě se na tom podepsal i 9% pokles příjmů z prodeje telefonů.

Naopak tabletů společnost za uplynulý rok prodala dvakrát více, než v roce 2012. Rovněž prodej televizí za stejné období vyrostl, a to o 7 %.

Celkový provozní zisk Samsungu za rok 2013 činil v přepočtu 688 miliard Kč.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci