Seznam.cz: Prosincový obrat české e-commerce dosáhne zhruba 20 miliard korun

12. 11. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Andrey Popov - Fotolia.com
Dražší dárky o Vánocích budou kupovat hlavně muži, kteří ale často odkládají nákupy na poslední chvíli. Průzkum dále odhalil, že 82 % respondentů plánuje dárky vybírat a nakupovat v e-shopech.

Průzkum společnosti Seznam.cz odhalil, že lidé o letošních Vánocích plánují za jeden větší dárek utratit v průměru tisícovku. Štědřejší jsou podle průzkumu muži, kteří však s nákupem často otálejí až do posledních chvil před Štědrým dnem.

Z průzkumu dále vyplynulo, že 82 % dotázaných bude dárky vybírat a nakupovat v internetových obchodech a 71 % lidí plánuje využít nákupní rádce. Nákupní aktivita na internetu podle Seznamu začíná dosahovat svého vrcholu přibližně měsíc před Vánoci.

Nejvíc nákupů se podle našeho odhadu uskuteční 10. prosince. Predikujeme, že letos se v listopadu a v prosinci utratí v českém e-commerce zhruba 20 miliard korun,“ uvedl Milan Šmíd, manažer nákupního rádce Zboží.cz.

Seznam uvádí, že lidé chtějí v letošním roce dostávat elektroniku, a to především chytré produkty. Podle dat Zboží.cz jsou klasickým dražším dárkem posledních let mobilní telefony, roste zájem i o chytré hodinky nebo drony.

Zdroj: Seznam.cz

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen