Slovenská IT distribuční scéna očima GfK

19. 1. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Výsledky mezinárodní studie GfK „IT Channel Survey 2009“ uskutečněné začátkem roku také v České republice a na Slovensku komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech.

Na Slovensku rozšířili IT specialisté - v souhrnu ze System Houses a Computer Shops -spolupráci v průměru na sedm dodavatelů. Zatímco počet jejich distributorů IT výrobků se oproti předchozí studii téměř zdvojnásobil, v oblasti telekomunikačních výrobků ke změnám v celkovém počtu prakticky nedošlo. Výměnu IT dodavatele uskutečnilo necelých 30 % respondentů. Hlavními důvody výměny byly i nadále cenové podmínky následovány nově sortimentem.

První místo mezi požadavky IT specialistů na distributory obsadila schopnost dodat požadované zboží. Za „velmi důležité“ či „důležité“ označili respondenti také rychlost dodávek a spolehlivost těchto dodávek. Značná část dotázaných pokládá za klíčové také webové stránky distributorů spolu s možností online objednávek. Opomenuty nezůstaly ani ceny a platební podmínky či rychlé informace o změnách cen a změnách sortimentu.

Z pohledu obratu jsou klienty IT specialistů ze 71 % firemní zákazníci a z 29 % zákazníci soukromí. Příjmy respondentů utváří z poloviny IT hardware a periferie. Další příjmovou oblast tvoří rostoucí servis a následně software. Postoj slovenských respondentů ke „Green IT“ je pozitivnější než na české scéně. „Pozitivní“ či „velmi pozitivní vývoj“ možností prodeje díky zeleným technologiím očekává 48 % dotázaných, zatímco v Česku 40 %. Do odhadu vývoje celkového obratu za rok 2009 se již promítá pokles optimismu v době nastupující ekonomické krize.

Cyber25 Early


GfK Czech logoPodrobné výsledky studie „IT Channel Survey Europe 2009“ nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence