Slovenští zákazníci e-shopů preferují platbu na dobírku a doručení kurýrem

2. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Za poslední rok podle průzkumu Mediaresearch Slovakia více než polovina slovenských zákazníků e-shopů nejčastěji volila při nákupu na internetu platbu na dobírku. Jak si vedou další možnosti platby?

Nejen v České republice, ale také na sousedním Slovensku je platba na dobírku nejvyužívanější platební metodou zákazníků e-shopů. Vyplývá to alespoň z průzkumu agentury Mediaresearch Slovakia, podle kterého platbu na dobírku za poslední rok nejčastěji volilo 51 % oslovených slovenských zákazníků internetových obchodů.

Na druhém místě skončila platba převodem z běžného účtu, který při platbě v e-shop za posledních dvanáct měsíců nejvíce využívalo 20 % respondentů. Po platební kartě při platbě v internetovém obchodu za poslední rok nejčastěji sáhlo 15 % slovenských respondentů.

Slováci se stále brání využívání platby prostřednictvím vlastního účtu jako je PayPal anebo PaySec. Tuto možnost využila jen 4 % zákazníků,“ uvedla agentura Mediaresearch Slovakia ve zprávě pro média. Více viz graf na konci textu.

Na Slovensku roste popularita kurýrů i osobního odběru

Slovenští zákazníci e-shopů dle průzkumu jednoznačně v posledních dvanácti měsících preferovali doručení objednaného zboží kurýrem. Tuto možnost volilo nejčastěji 77 % dotázaných, tedy o deset procentních bodů více než před rokem.

Více než čtvrtina oslovených (26 %) slovenských zákazníků e-shopů pak za poslední rok alespoň využila možnost osobního vyzvednutí zboží. „Osobní odběr zaznamenal oproti předcházejícímu období mírný nárůst,“ doplnila agentura Mediaresearch Slovakia ve zprávě pro média.

Průzkum pro Slovenskou asociaci internetového obchodu (SAEC) zpracovala agentura Mediaresearch Slovakia letos v květnu na reprezentativním vzorku 1025 respondentů.

WT100_25

Jakým způsobem jste v posledních 12 měsících nejčastěji platili za nákupy na internetu?

Zdroj: Mediaresearch Slovakia

Čtěte dále

Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity