Soitron: České firmy si myslí, že digitalizují, praxe ukazuje něco jiného

9. 11. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Olivier Le Moal - Fotolia.com
Nesprávný sběr a integrace získaných dat přitom organizacím brání v plném využití jejich byznys plánů.

Z údajů společnosti Millennium, která je součástí mezinárodní skupiny Soitron Group, vyplývá, že mnoho firem stále nedokáže využívat data správně a efektivně. Například v některých případech trvá proces tvorby nového ceníku tři týdny a víc.

Většina tuzemských firem se podle Soitronu domnívá, že digitalizuje. Praxe však často ukazuje něco jiného. Z průzkumu vyplývá, že pod pojmem digitalizace si organizace představují místo práce s daty spíše používání elektronické pošty, skenování dokumentů do digitální podoby či používání tabulek v Excelu.

Relevantní a aktuální data všem zaměstnancům

Soitron informuje, že velkým problémem českých firem bývá to, že jsou data často izolována a vzájemně nepropojena, nemluvě o tom, že přístup k datům má obvykle jen úzká skupina zaměstnanců.

Většina dat je uložena někde v tabulkách, poznámkách či e-mailech. Pokud z nich někdo připravuje reporty, nejen že jde o složitý, ubíjející proces, ale někdy téměř zbytečný. Už několik hodin před jejich prezentací jsou data neaktuální.

Prostřednictvím opravdové digitalizace je vždy vše připraveno on-line k použití a zároveň je k aktuálním datům prostřednictvím dashboardů zajištěn okamžitý přístup. Dashboardy pak snadno a rychle umožňují přinášet aktuální a relevantní data všem zaměstnancům.

Nemůže se tak stát, že obchodník řeší požadavek zákazníka na cenu a již se nemůže dopátrat toho, jak přesně mu ta původní byla vypočtena. Nebo, že Karel z podpory si u firmy udělal poznámku ohledně nějakého požadavku, ale už se o ní nedozvěděl kolega z nákupu,“ konkretizuje Andrej Jenčo, business intelligence team lead společnosti Millennium.

Informace z terénu ihned ve firmě

Cesta k datovým skladům je podle Soitronu postavena nejen na jejich sběru, ale i analýze. Vyřešit se musí celá řada věcí: jaká má být dostupnost dat, flexibilita, jak se budou využívat, jaká je jejich cena, jak dlouho se budou uchovávat, jakým způsobem změní datovou kvalitu a jak v praxi ulehčí práci. V Česku přitom stále panuje nedůvěra v cloudová řešení.

Jakmile dojde k jejich osvojení, nabídnou vysokou flexibilitu a širokou škálu možností. Rovněž hybridní řešení mohou být cestou vpřed, protože vhodně propojují interní systémy spolu s externími,“ říká Jenčo.

Cyber25 Early

Tím pádem může obchodník v terénu zapsat nějakou poznámku o firmě, kterou zrovna navštívil, ihned po skončení schůzky. Na ni lze navázat, nastavit si připomenutí poznámky, případně informaci ihned dostane kolega v kanceláři,“ upřesňuje.

Zdroj: Soitron

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho