Soitron: České firmy si myslí, že digitalizují, praxe ukazuje něco jiného

9. 11. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Olivier Le Moal - Fotolia.com
Nesprávný sběr a integrace získaných dat přitom organizacím brání v plném využití jejich byznys plánů.

Z údajů společnosti Millennium, která je součástí mezinárodní skupiny Soitron Group, vyplývá, že mnoho firem stále nedokáže využívat data správně a efektivně. Například v některých případech trvá proces tvorby nového ceníku tři týdny a víc.

Většina tuzemských firem se podle Soitronu domnívá, že digitalizuje. Praxe však často ukazuje něco jiného. Z průzkumu vyplývá, že pod pojmem digitalizace si organizace představují místo práce s daty spíše používání elektronické pošty, skenování dokumentů do digitální podoby či používání tabulek v Excelu.

Relevantní a aktuální data všem zaměstnancům

Soitron informuje, že velkým problémem českých firem bývá to, že jsou data často izolována a vzájemně nepropojena, nemluvě o tom, že přístup k datům má obvykle jen úzká skupina zaměstnanců.

Většina dat je uložena někde v tabulkách, poznámkách či e-mailech. Pokud z nich někdo připravuje reporty, nejen že jde o složitý, ubíjející proces, ale někdy téměř zbytečný. Už několik hodin před jejich prezentací jsou data neaktuální.

Prostřednictvím opravdové digitalizace je vždy vše připraveno on-line k použití a zároveň je k aktuálním datům prostřednictvím dashboardů zajištěn okamžitý přístup. Dashboardy pak snadno a rychle umožňují přinášet aktuální a relevantní data všem zaměstnancům.

Nemůže se tak stát, že obchodník řeší požadavek zákazníka na cenu a již se nemůže dopátrat toho, jak přesně mu ta původní byla vypočtena. Nebo, že Karel z podpory si u firmy udělal poznámku ohledně nějakého požadavku, ale už se o ní nedozvěděl kolega z nákupu,“ konkretizuje Andrej Jenčo, business intelligence team lead společnosti Millennium.

Informace z terénu ihned ve firmě

Cesta k datovým skladům je podle Soitronu postavena nejen na jejich sběru, ale i analýze. Vyřešit se musí celá řada věcí: jaká má být dostupnost dat, flexibilita, jak se budou využívat, jaká je jejich cena, jak dlouho se budou uchovávat, jakým způsobem změní datovou kvalitu a jak v praxi ulehčí práci. V Česku přitom stále panuje nedůvěra v cloudová řešení.

Jakmile dojde k jejich osvojení, nabídnou vysokou flexibilitu a širokou škálu možností. Rovněž hybridní řešení mohou být cestou vpřed, protože vhodně propojují interní systémy spolu s externími,“ říká Jenčo.

Cyber25

Tím pádem může obchodník v terénu zapsat nějakou poznámku o firmě, kterou zrovna navštívil, ihned po skončení schůzky. Na ni lze navázat, nastavit si připomenutí poznámky, případně informaci ihned dostane kolega v kanceláři,“ upřesňuje.

Zdroj: Soitron

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen