Symantec v nové channel strategii mění segmentaci partnerů

5. 12. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © alphaspirit - Fotolia.com
Společnost Symantec oznámila novou channel strategii a přiblížila nový partnerský program, který spustí v roce 2014.

Na tiskové konferenci v Praze přiblížila Jolanta Malaková, country managerka pro Polsko, ČR a SR ve společnosti Symantec novou channel strategii, která se bude více soustředit na rozdělení partnerů do sedmi nových segmentů podle zaměření a na oblast řešení.

Symantec zvážil současné schopnosti partnerů, jejich produktové zaměření, technické a obchodní znalosti, délku prodejního cyklu a jejich dosah na trhu. Podle těchto parametrů jim navrhl rozdělení do sedmi segmentů, přičemž někteří partneři mohou spadat do více segmentů současně.

Na výběr je z typů: e-Business partner (typicky e-shop), access reseller, managed service provider (poskytování služeb na dálku), service provider, integrator (integrace více produktů do komplexního řešení), technologický partner (poskytovatel XaaS) a technologický partner v oblasti hardwaru nebo softwaru.

Jaký zákazník, takový partner

Jolanta Malaková, country managerka pro Polsko, ČR a SR ve společnosti Symantec MPS partneři jsou typicky poskytovatelé řešení Backup Exec.cloud, kteří budou dodávat služby zabezpečení a zálohování vzdáleně, vysvětlila Jolanta Malaková.

Oproti tomu segment tradičních poskytovatelů služeb se bude zaměřovat především na zákazníky, kteří vyžadují on-premise řešení.

Jolanta Malaková dodala, že poskytovatelé služeb budou pravděpodobně držet také status e-Business partnera – prodejce základního bezpečnostního softwaru, jehož nasazení a správu zvládne zákazník sám.

Proces zavádění nové segmentace

V současnosti by všichni aktivní partneři Symanteku měli být obeznámení s novou segmentací, přičemž se mohou rozhodovat, který cestu zvolí. Koncem března by měl výrobce mít připraveny všechny informace pro prodejní kanály a od dubna je chce předávat partnerům.

V rámci jednotlivých segmentů bude Symantec nadále používat jednotlivé partnerské úrovně odstupňované podle dosažených certifikací a obratů.

Nové produktové kategorie

Výsledkem nově nastavované strategie, jejíž chystanou změnu Symantec oznámil v lednu, je také rozdělení více než stovky produktů a řešení do čtyř základních skupin: business and consumer solutions, managed services, configured business solutions a embedded solutions.

Nové kategorie odráží také potřebu zkušeností, technických znalostí partnerů a oblastí zákazníků. Příkladem může být např. skupina produktů Norton určených pro domácí spotřebitele a malé firmy – je snadné je nasadit a mají krátký prodejní cyklus.

Oproti tomu podniková řešení jako Storage Foundation, Cluster Server, Data Loss Prevention jsou komplexní, pořizovat je budou podnikoví zákazníci.

S Jolantou Malakovou připravujeme rozhovor, který vyjde v příštích dnech.

Zdroj: Symantec, ChannelWorld

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu