Tablety v českých e-shopech po Vánocích zlevnily až o 450 Kč (Karsa Technologies)

5. 5. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © NAN - Fotolia.com
Měření Karsa Monitor odhalilo pokles průměrné ceny elektroniky, ale i rozličné přístupy velkých českých e-shopů k cenové politice.

Ceny elektroniky v internetových obchodech v prvním čtvrtletí letošního roku v porovnání s koncem loňského klesly. Uvádí to výstupy měření Karsa Monitor společnosti Karsa Technologies, které monitoruje vývoj cen v tuzemských e-shopech.

Průměrné ceny tabletů například oproti říjnu 2014 klesly v letošním březnu o více než 6 %, díky čemuž mohli zákazníci ušetřit 450 Kč. U mobilních telefonů činily rozdíly v ceně průměrně 4,8 %. Podle Karsy tento vývoj reflektuje přirozený cyklus soustředěný na období Vánoc. Prodejcům má vánoční sezóna vygenerovat až dvě třetiny celoročních tržeb.

Nákup elektroniky je tradičně nejvýhodnější v prvním čtvrtletí. Důvodem nižších cen v prvním kvartálu je také životní cyklus produktu. Dochází totiž k přirozenému poklesu ceny v čase, protože firmy většinou uvádějí novinky na trh již v říjnu,“ uvedl Michal Ježek, ředitel Karsa Technologies.

Jdou na to různě

Karsa dodává, že se míra zlevňování liší podle cenové strategie jednotlivých e-shopů. Odlišná cenotvorba je patrná zvláště v období Vánoc a na začátku roku, kdy e-shopy reagují na změnu poptávky.

Například Alza.cz podle Karsy zvolila vyšší cenovou hladinu v říjnu a poté ji postupně snižovala až o 1,9 % v období povánočních slev.

Okay.cz nastavilo hladinu podzimních a vánočních cen konzistentně s výraznými lednovými slevami. Podzimní ceny byly v průměru o 2,6 % vyšší než v prvním čtvrtletí letošního roku.

CZC.cz měl naopak produkty levnější koncem loňského roku a na začátku roku 2015 zdražoval.

Zdroj: Karsa Technologies

Čtěte dále

Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First