Televizory si podle společnosti Datart i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů televizí o 6 % na 606 000 kusů.
Klíčovým hybatelem trhu s televizemi je rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle Datartu mohl být i příchod služby Oneplay.
„Většina z nás je od mala zvyklá sledovat audiovizuální obsah právě v televizi. Ačkoliv se tedy mnozí postupně odklání od klasického televizního vysílání směrem ke streamingu a online obsahu, samotnému televizoru zůstávají dál věrní,“ vysvětluje Michal Novák, produktový manažer spotřební elektroniky v Datartu.
„Ukazuje se navíc, že rozmach streamovacích služeb posiluje poptávku po nových chytrých televizích, na kterých je možné obsah streamovat, aniž by k tomu byly potřeba set-top-boxy nebo další dodatečná zařízení,“ doplňuje.
Chytrou televizi do (skoro) každé rodiny
Trend obměny starších zařízení za nové chytré televize by navíc měl pokračovat i nadále. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) z loňského roku má totiž chytrou televizi jen asi polovina českých domácností (48,4 %).
Jste reseller, VAR, poskytovatel služeb či systémový integrátor na českém/slovenském ICT trhu? Ohodnoťte, jak se vám spolupracovalo s výrobci a distributory!
Další růst zájmu o televize lze navíc podle Michala Nováka očekávat i v souvislosti s blížícím se březnovým startem nové platformy Oneplay, jejíž vznik propojí obsah Voyo spolu se službou O2 TV.
„Očekáváme, že uvedení služby Oneplay ovlivní i prodeje televizí, zejména s ohledem na otázku kompatibility, která je pro zákazníky klíčová,“ upozorňuje Michal Novák. Pokud ovšem kvůli streamingu nechtějí investovat do nové chytré televize, mohou si například pořídit set-top-box či multimediální centrum, které jim otevře svět streamingu i na starších televizích.
Cenový boj pokračuje
Z hlediska spotřebitelských trendů je v segmentu televizorů podle Datartu nejvíce patrná rostoucí obliba chytrých televizí, které umožňují snadný přístup k online obsahu a aplikacím. Stoupající zájem prodejce zaznamenává i u modelů s moderními OLED a QLED technologiemi. Spolu s tím eviduje také zvýšenou poptávku po větších úhlopříčkách.
„V posledních letech jsme svědky rychlého tempa inovací, které činí technologie stále dostupnějšími. Jako skvělý příklad může posloužit třeba MiniLED podsvícení, které bylo ještě před několika lety dostupné jen v prémiových televizích,“ vysvětluje Michal Novák.
Dalším významným faktorem ovlivňujícím tuzemský trh je podle Datartu vzestup čínských výrobců, jako jsou TCL a Hisense. Ti v posledních letech úspěšně konkurují tradičním značkám jako Samsung nebo LG. Statistiky prodejce potvrzují, že čeští zákazníci stále častěji sahají po modelech kombinujících inovativní technologie s atraktivní cenovou politiku.
Zdroj: Datart