Tržby Microsoftu narostly během 3. čtvrtletí o 25 %

25. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Divize zařízení a spotřebitelského softwaru zaznamenala 47% navýšení příjmů, podnikové cloudové služby vyrostly o 128 %.

Microsoft dokázal během třetího kvartálu 2014 zvednout své příjmy meziročně o 25 % na 23,2 miliardy dolarů. Čistý zisk poklesl o 13 % na 4,54 miliardy dolarů, zejména kvůli nákladům spojeným s integrací bývalé mobilní divize Nokie a restrukturalizací v podobě propouštění nepotřebných zaměstnanců.

CFO Microsoftu Amy Hoodová považuje výsledky za „silný začátek roku“ (třetí kalendářní čtvrtletí je u Microsoftu prvním čtvrtletím fiskálního roku), během kterého společnost benefitovala z prodeje cloudových produktů a „rozumného pokroku“ v oblasti zařízení.

Microsoft dělí svůj byznys na dvě základní skupiny. Divize Devices and Consumer (zařízení a spotřebitelské produkty) zaznamenala 47% nárůstu příjmů na bezmála 11 miliard dolarů, zatímco divize Commercial (podnikové produkty) vyrostla o 10 % na 12,3 miliardy.

Ve spotřebitelské oblasti pomohlo 25% mezičtvrtletní zvýšení předplatitelů Office 365, 102% zvýšení prodeje konzolí a prodej tabletů Surface 3 za 900 milionů dolarů. Ze segmentu telefonů Microsoft utržil 2,6 miliardy dolarů.

V oblasti podnikových produktů došlo ke 128% navýšení příjmů z cloudových produktů a služeb (Office 365, Windows Azure a Dynamics CRM).

Zdroj: Microsoft

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu