Umí vaši prodavači poradit zákazníkům? Pro 74 % nakupujících je to klíčová vlastnost

13. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Schopnost kvalifikovaně pomoci je pro zákazníky mnohem důležitější než například to, jak je prodavač oblečený. To, co si zákazníci u prodavačů nejvíce přejí, jim u nich však zároveň nejvíce chybí.

Výzkum prováděný společností MasterCard na Slovensku v rámci ankety MasterCard Obchodník roka ukázal, jaké vlastnosti má podle zákazníků ideální prodavač.

Pro bezmála polovinu zákazníků je důležité, aby byl prodavač ochotný a měl slušné vystupování, ovšem téměř tři čtvrtiny se shodly, že prodavač má být schopný kvalifikovaně poradit.

Jak však vyplývá z dotazů na vlastní zkušenosti zákazníků, právě tato nejvíce poptávaná schopnost prodavačům nejčastějí chybí. Shodla více než polovina respondentů (53 %) a jen o několik procentních bodů méně (49 %) zákazníků uvedlo, že prodavači nebývají k dispozici, když je jich třeba.

Nakupujícím dále vadí, když jsou prodavačí neochotní, nebo naopak příliš vlezlí. Naopak to, jak je prodavač oblečený, je prioritou jen pro 6 % zákazníků a pouhá 2 % mají v tomto ohledu negativní zkušenost.

Zdroj: MasterCard, Incoma GfK

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu