ÚOOÚ odpovídá na některé otázky týkající se e-shopů a GDPR

5. 1. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Junial Enterprises - Fotolia.com
Podle vyjádření Úřadu pro ochranu osobních údajů nebudou e-shopy zpravidla muset znovu získávat souhlas svých zákazníků, ani jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů.

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) na svých stránkách zveřejnil seznam odpovědí na některé palčivé otázky týkající se e-shopů a jejich povinností vyplývajících z nařízení GDPR. Vyjasňuje v nich například nutnost opakovaného získání souhlasů nebo vztah se zpracovatelem.

ÚOOÚ v odpovědích uvádí, že k provozu internetového obchodu pro účely plnění smlouvy není nutné obstarávat souhlas se zpracováním osobních údajů. Zadruhé pak tvrdí, že běžný provoz e-shopů nedává důvod jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů.

To je pro e-shopy bezesporu dobrou zprávou. Je ovšem nutné dodat, že výše uvedené platí ve většině případů, ale ne ve všech, a že stanovisko ÚOOÚ nestojí nad zákonem. Provozovatel e-shopu by se proto měl důkladně informovat a nespoléhat se na to, že je z obliga.

ÚOOÚ dále uvádí, že není třeba čekat na přijetí národní legislativy, neboť GDPR nahradí současný zákon o ochraně osobních údajů a veškeré povinnosti jsou v něm již uvedené. Konkrétní znění českého zákona bude řešit pouze některé dílčí otázky.

Channeltrends letní speciál

V neposlední řadě pak ÚOOÚ dodává, že nemá v plánu připravovat kodexy nebo vzory, které by mohly správcům a zpracovatelům usnadnit práci. Tyto dokumenty mají být podle úřadu vytvářeny sdruženími v konkrétních odvětvích, nikoliv centrální autoritou.

Zdroj: ÚOOÚ

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen