V březnu rostl prodej ICT zařízení v ČR dvouciferně, v SR klesl

9. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: .shock - Fotolia.com
Maloobchodní prodej ICT zařízení na českém trhu podle statistického úřadu vykázal 10% růst. Na Slovensku prodeje klesaly, ale kvartální výsledky jsou optimistické.

Podle zprávy ČSÚ v březnu 2014 klesly české maloobchodní tržby (vč. prodeje pohonných hmot; CZ-NACE 47) reálně meziměsíčně o 0,1 %. Meziročně však vzrostly o 1,3 %. Za celé 1. čtvrtletí 2014 se tržby v maloobchodě zvýšily reálně meziročně o 2,0 %.

Podle ČSÚ v březnu nadále rostly tržby internetových a zásilkových obchodů (o 18,2 %). Zvýšení tržeb zaznamenala většina hlavních sortimentních skupin prodejen nepotravinářského zboží – z toho počítačové a komunikačního zařízení o 10,2 %.

Jako každý měsíc se pak ceny nejvýrazněji snížily v prodejnách počítačového a komunikačního zařízení.

Na Slovensku ve třetím měsíci roku 2014 rostly podle ŠÚSR tržby meziměsíčně ve velkoobchodě o 2,1 % a v maloobchodě o 1 %.

Přes březnový pokles je slovenský trh ICT v růstu

Meziročně se tržby ve slovenském velkoobchodě v úhrnu zvýšily o 10,5 %. Velkoobchod s ICT technologiemi však výrazně poklesl o 10 %.

Podobná byla i situace v maloobchodě, který sice celkově rostl v březnu o 5,7 %, avšak tržby za počítačové a komunikační zařízení klesly o 6 %.

Za celý první kvartál roku 2014 se velkoobchodní tržby na Slovensku zvýšily o 7,9 %, jenže u ICT zařízení vykázal propad o 13,4 %.

Channeltrends letní speciál

V maloobchodě pak tržby vzrostly o 4,3 %, přičemž růst podpořily především vyšší tržby za počítačové a komunikační zařízení o 10,2 %.

Zdroj: Český statistický úřad, Štatistický úrad Slovenskej republiky

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků