Většina slovenských zákazníků v zahraničních e-shopech vůbec nenakupuje

22. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Podle průzkumu agentury Mediaresearch většina oslovených slovenských zákazníků internetových obchodů za poslední rok nevyužila služeb žádného zahraničního e-shopu včetně těch českých.

Slovenští zákazníci příliš neholdují nakupování v zahraničních e-shopech. Dobrou zprávu pro slovesné obchodníky, horší nejen pro ty české přináší průzkum agentury Mediaresearch Slovakia zpracovaný pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu.

Více než polovina (52 %) slovenských respondentů uvedla, že za poslední rok nezvolila pro internetový nákup žádný zahraniční e-shop.

Třetina (33 %) respondentů uvedla, že v zahraničních internetových obchodech provedla méně než 25 % z veškerých on-line nákupů za posledních dvanáct měsíců.

Polovinu veškerých nákupů za posledních dvanáct měsíců uskutečnilo v zahraničních e-shopech pouze 7 % oslovených slovenských respondentů.

Veškeré internetové nákupy v zahraničních e-shopech za posledních dvanáct měsíců uskutečnila pouhopouhá 4 % respodentů.

Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů.

Slováci prý obecně na internetu nakupují rádi

Více než dvě pětiny (42 %) respondentů uvedly, že za posledních dvanáct měsíců uskutečnily na internetu minimálně pět nákupů. Ke čtyřem provedeným nákupům se přihlásilo 11 % respondentů a ke třem nákupům pak 14 % respondentů.

Slovenští zákazníci rádi nakupují jak v domácích, tak v zahraničních e-shopech, ačkoli v těch cizích už podstatně méně,“ okomentovala agentura Mediaresearch Slovakia ve zprávě pro média výsledky průzkumu.

Slováci prý v zahraničních e-shopech nejčastěji nakupují oblečení a obuv, nikoliv elektroniku či počítače, jak by možná někdo očekával.

WT100_25

Kolik procent z počtu nákupů za posledních 12 měsíců tvořily nákupy v zahraničních internetových obchodech?

Zdroj: Mediaresearch Slovakia

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina