Vývoj českého trhu myší podle GfK

3. 9. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

V rámci skupiny myší sleduje GfK také další ukazovací nástroje, např. graphic tablet apod. Konkrétně ty tvořily v letošní polovině roku 8 % celkového obratu komodity, a meziročně tak posílily o 2 procentní body. Početně tvořily převahu „klasické“ myši, na celkových prodejích skupiny se podílely 98 %.

Za první polovinu letošního roku poklesl objem prodeje celé skupiny o 4 %, tržby klesly menším tempem, a to o necelé 1 %. Za nárůstem celkové průměrné ceny lze vidět právě rostoucí podíl dražších ukazovacích nástrojů, průměrná cena samotných myší meziročně stagnovala. A to i přes meziroční nárůst provedení s rádiovým přenosem, které se na celkových tržbách podílelo v letošní polovině roku téměř ze 40 %.

Trh myší vytváří převážně optické přístroje snímající obraz podkladu osvětlený pomocí LED technologie nebo laserové diody. Laserové optické myši tvořily v letošní polovině roku zhruba pětinu celkových prodejů a obsáhly přes třetinu celkových tržeb myší. V letošní polovině roku se tyto myši prodávaly zhruba o 50 Kč levněji než ve stejném období před rokem. Průměrná prodejní cena LED myší byla v letošním půlroce o více jak polovinu nižší než u laserových, a na rozdíl od nich meziročně neklesla.


Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB