Yahoo seškrtává výdaje, propustí pětinu zaměstnanců

14. 2. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © pressmaster - Fotolia.com
Bývalý gigant mezi vyhledávači se do konce roku rozloučí se 1 600 zaměstnanci.

Společnost Yahoo v rámci restrukturalizace reklamní divize již propustila tisícovku zaměstnanců, tedy zhruba 12 % pracovní síly. Yahoo tak oficiálně vzdává snahu stát se přímým konkurentem společností Google a Meta na poli digitální reklamy.

Dalších 600 zaměstnanců pak dostane výpověď v druhé polovině roku, čímž se celkový počet propuštěných zvýší na 20 %. O práci přitom podle agentury Axios přijde bezmála polovina pracovníků reklamní divize Yahoo.

Yahoo v prohlášení pro TechCrunch podrobně popsalo strategické důvody propouštění. Předchozí plán v oblasti reklamních technologií, který měl zahrnovat například i separátní poptávkovou a nabídkovou platformu, se podle společnosti jednoduše neosvědčil.

Navzdory mnohaletému úsilí a investicím nebyla tato strategie zisková a jen těžko splňovala naše vysoké standardy napříč celým portfoliem,“ uvedli zástupci společnosti. Yahoo navíc naznačil, že plánuje zrušit svoji platformu pro nativní reklamu Gemini.

Channeltrends letní speciál

Místo Gemini se totiž chce více soustředit na nové partnerstvím s reklamním gigantem Taboola. To podle odborníků ještě neznamená, že se Yahoo plánuje stáhnout z reklamního byznysu úplně – společnost je jako celek stále zisková.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu