Ptáme se odborníků z českého a slovenského trhu na trendy v oblasti nabídky, poptávky i příležitostí pro prodejní kanály, které rezonují v jejich produktovém segmentu.
1. Jak se vyvíjí poptávka po odolných telefonech?
Poptávka po odolných telefonech roste, a to hlavně díky kombinaci praktičnosti a cenové dostupnosti. Mnoho uživatelů dnes volí strategii „dva telefony“ – chytrý pro každodenní použití a odolný pro práci, sport či cestování. Hlavním lákadlem je jejich robustnost, dlouhá výdrž baterie a možnost použití v extrémních podmínkách.
2. Jakými speciálními funkcemi se modely „rugged“ odlišují od běžných mobilů?
Odolné telefony vynikají především vysokou rezistencí proti vodě, prachu a nárazům – standardně splňují stupeň krytí IP68, což znamená, že vydrží ponoření do hloubky tří metrů po dobu třiceti minut. Obrovskou výhodou je i baterie, která často dosahuje kapacity několika tisíc mAh – jeden z našich modelů vydrží až 80 dnů v pohotovostním režimu a zároveň může sloužit jako powerbanka. Kromě toho nabízejí funkce jako nouzová SMS s polohou, výrazný design pro průmyslové využití nebo speciální kamuflážní varianty pro lovce a outdoorové nadšence.
3. Kde najdou odolné telefony využití?
Odolné telefony mají široké uplatnění všude tam, kde běžné smartphony selhávají. Nejčastěji je využívají řemeslníci, stavební dělníci a lidé pracující v náročných provozech, kde hrozí mechanické poškození nebo kontakt s vodou a prachem. Oblíbené jsou i mezi outdoorovými nadšenci, turisty, horolezci a rybáři. Rostoucí zájem vidíme také u seniorů, kteří hledají jednoduchý, ale odolný telefon s velkou výdrží. Speciální varianty s kamufláží pak oslovují myslivce a lovce.
4. Jaké nejzajímavější novinky chystáte pro tento rok?
Mohu prozradit, že připravujeme model s revoluční výdrží baterie, který výrazně překoná současné standardy. Odolné telefony už dávno nejsou jen „nezničitelné cihly“ – sledujeme nové trendy a pracujeme na kombinaci robustnosti, moderních funkcí a elegantního designu. Naše novinky budou cílit nejen na pracovní nasazení, ale i na outdoorové dobrodruhy, kteří potřebují spolehlivého parťáka v jakýchkoli podmínkách.

Tento text původně vyšel v tištěném vydání magazínu Channeltrends z března 2025.
Další články si můžete přečíst na webu zde.
Magazín si můžete objednat i v elektronické podobě.
Zdroj: Channeltrends