Zaostřeno na software: Odpovídá Patrick Müller ze Sophosu

4. 2. 2025
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Sophos
Zástupci kyberbezpečnostních vendorů prozrazují, jak se adaptují na legislativní změny a jaké přínosy má v jejich řešeních umělá inteligence.

Zaostřeno:

Ptáme se odborníků z českého a slovenského trhu na trendy v oblasti nabídky, poptávky i příležitostí pro prodejní kanály, které rezonují v jejich produktovém segmentu.

1. Jak se vašemu řešení dařilo v uplynulém roce ve srovnání s rokem 2023?

portrét Patrick Müller ze společnosti Sophos

Patrick Müller

regionální manažer pro východní Evropu, Sophos

Vzhledem k neustále rostoucímu množství hrozeb je poptávka firem všech velikostí po účinných a snadno spravovatelných řešeních kybernetické bezpečnosti obrovská. V Sophosu zaznamenáváme neustále rostoucí zájem o naše produkty, zejména v oblasti zajištění kybernetické bezpečnosti formou služby. S více než 23 000 zákazníky naší služby MDR po celém světě včetně více než 5 000 v Evropě je Sophos z pohledu počtu klientů jedním z největších hráčů na trhu.

2. Jak se proměňují požadavky na kyberbezpečnost u lokálních zákazníků?

Každý den se objevují nové kybernetické hrozby, protože kyberzločinci své útoky zdokonalují a stupňují. Přestože nelze přesně předpovědět, jak se bude prostředí hrozeb vyvíjet, můžeme počítat s tím, že nezůstane neměnné. Manažeři IT a bezpečnosti proto musejí přehodnotit způsob řízení celého životního cyklu ochrany a změnit svůj přístup k plánování, implementaci i údržbě kybernetické obrany. Díky rovnováze mezi proaktivní a reaktivní obranou si organizace mohou udržet robustní bezpečnostní pozici i v neustále se měnícím prostředí hrozeb.

Máme nové jméno

ChannelWorld, nejlepší channel portál v České republice podle analytické společnosti Canalys, po šestnácti letech existence mění název na Channeltrends.

3. Jak přistupujete k implementaci AI do svých řešení?

Umělou inteligenci zpopularizovaly pokroky v generativní AI, jako je například ChatGPT a Gemini. Jde o určitý druh kulturního fenoménu. Ve skutečnosti ale umělou inteligenci používáme v našem oboru už velmi dlouho. V rámci našich produktů a služeb dnes nabízíme přibližně sedmdesát různých modelů pro konkrétní způsoby použití. Musíme ale udržovat v obraze také lidi, protože právě lidé budou umělou inteligenci zlepšovat a AI bude zase zvyšovat schopnosti lidí. Budeme pracovat synergickým způsobem, jak to již dnes vidíme v naší službě MDR a brzy i v našem produktu XDR.

Sophos: Zneužití nástrojů od Microsoftu k útokům vzrostlo o 51 % Přečtěte si také:

Sophos: Zneužití nástrojů od Microsoftu k útokům vzrostlo o 51 %

4. Jaké novinky připravujete na rok 2025?

Klíčem k zajištění budoucnosti každé firmy je její kybernetická odolnost. Proto v Sophosu neustále zavádíme nové technologie a řešení, abychom vylepšili náš ekosystém kybernetické bezpečnosti. Samostatná řešení již k ochraně před vyvíjejícími se bezpečnostními hrozbami nestačí. Vzhledem k tomu, že útočníci vyvíjejí stále sofistikovanější techniky a taktiky, potřebujete nástroje, které dokážou spolupracovat a proaktivně sdílet informace o hrozbách. 

Channeltrends Awards

Optimalizací řízení životního cyklu kybernetické obrany prostřednictvím spolupráce a vhodných investic můžeme získat přehled o celém svém digitálním prostředí v reálném čase a dosáhnout komplexnějšího a soudržnějšího zabezpečení. Díky tomu můžeme my a naši partneři dokonale připravit společnosti na boj s novými hrozbami – ať už budou jakékoli.

 

Tento text původně vyšel v tištěném vydání magazínu ChannelWorld z listopadu 2024.

Můžete si ho objednat i v elektronické podobě.

Zdroj: Channeltrends

Čtěte dále

Editorial: Vychází nový Channeltrends aneb lidský přístup v digitální době
Editorial: Vychází nový Channeltrends aneb lidský přístup v digitální době
Phishing se přesouvá do PDF souborů, zcela bezpečné nejsou ani QR kódy
Phishing se přesouvá do PDF souborů, zcela bezpečné nejsou ani QR kódy
Kyberútoků na české společnosti je čím dál víc, rostou útoky v zemědělství
Kyberútoků na české společnosti je čím dál víc, rostou útoky v zemědělství
Michal Čábela je novým obchodním ředitelem Anectu
Michal Čábela je novým obchodním ředitelem Anectu
Asbis CZ rozšířil nabídku o značky SilverStone a Pantum
Asbis CZ rozšířil nabídku o značky SilverStone a Pantum
Vzdělávací sektor v boji s ransomwarem posiluje, ale není to zadarmo
Vzdělávací sektor v boji s ransomwarem posiluje, ale není to zadarmo