Zdarma a splátky, to jsou nejčastější slova v newsletterech českých e-shopů (VIVmail.cz)

1. 12. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © fotogestoeber - Fotolia.com
V říjnu a listopadu e-shopy lákají na dárky zdarma, v prosinci na poslední příležitosti a výprodeje. Ve vánočním období newslettery nejčastěji přicházejí v pondělí a úterý odpoledne.

Společnost VIVmail.cz představila výsledky analýzy, ve které zkoumala, jak největší české e-shopy využívají možnosti komunikace se zákazníky pomocí newsletterů, jak často je posílají, v jaký čas a s jakým obsahem.

VIVmail.cz uvádí, že z hlediska počtu a frekvence posílání elektronických newsletterů jsou v ČR dlouhodobě nejaktivnější Okay, Mall, Kasa, Alza, s odstupem pak následují Mironet, LevneElektro, CZC.cz, TSbohemia a Popron

Z pohledu značek patří v newsletterech českých e-shopů mezi nejfrekventovanější jednoznačně Samsung, o třetinu nižší pokrytí má Philips, poloviční Lenovo, Sony, Asus a LG.

Analýza uvádí, že za nejlepší hodinu pro posílání české e-shopy považují odpolední dobu mezi 15-18 hodinou a pak také dopoledne mezi 10-12. Na opačném konci pak přirozeně vede noční čas, kdy nejméně e-mailů přichází mezi 2-4 ráno.

Z hlediska dnů v týdnu vychází z loňských a letošních dat pro posílání vánočních newsletterů jako nejatraktivnější den úterý a pondělí, což platí pro měsíce listopad a prosinec. Přitom v ještě v říjnu se nejvíce nabídek posílalo ve středu a pak ve čtvrtek a pátek. Počet zpráv odesílaných o víkendu se před Vánoci zdvojnásobil, ale i přesto jsou to jasně nejslabší dny.

Mezi nejfrekventovanější slova ve vánočních newsletterech kromě spojek a předložek patřily v říjnu zdarma, splátky a sleva, v listopadu to byla slova ceny, dárky a zdarma. V prosinci 2014 to pak byla slova splátky, výprodej a poslední. S tím souvisí také údaje o speciálních nabídkách, či bonusech, které se k nákupu zákazníkům nabízejí.

Jednoznačným tahákem od října do prosince je podle VIVmail.cz každoročně doprava zdarma, jejíž nabídka u konkrétních produktů října na listopad vzrostla, mimo jiné díky akci Den dopravy zdarma, o 50 % a i v prosinci by podle loňských zkušeností měla zůstat podobně vysoká.

Z loňských a letošních údajů vyplývá, že dárky zdarma se dávají nejvíce v listopadu a v říjnu a v prosinci je jejich nabídka o třetinu nižší.

Zdroj: VIVmail.cz

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu