Zdeněk Bárta, GfK: Český trh skenerů za rok 2013 klesl o pětinu

3. 3. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Poptávka po skenerech zaznamenala ve sledovaných distribučních kanálech za loňský rok pokles o více než pětinu. Nejvýrazněji se v meziročním srovnání snížila ve třetím čtvrtletí, kdy zůstal relativně nižší i objemový podíl ručních skenerů. Právě těm se dařilo zejména na konci roku, v prosinci 2013 představovaly přes 10 % celkového objemu.

Těžiště prodeje však zůstalo také v minulém roce u přístrojů ve stolním provedení - „flatbed“, které obsáhly necelých 90 % poptávky. V průměru za ně kupující zaplatili 2 500 korun, přičemž v mírně rostoucí míře se prodávaly výrobky s vyšším rozlišením.

U segmentu průchodových skenerů – „sheetfeed“- došlo za uplynulý rok k mírnému snížení podílu v objemu i hodnotě. Tento sortiment se vloni prodával průměrně za 10 300 korun a do celkových tržeb za skenery se promítnul téměř 15 %.

Hodnota prodeje skenerů se za loňský rok ve srovnání s rokem 2012 snížila o čtvrtinu. V průměru zaplatili spotřebitelé za skener 3 200 korun, tedy přibližně o 100 korun méně než v předchozím roce. Ve větší míře se přitom dařilo levným přístrojům v ceně zhruba do 2 tisíc korun, což dohromady s celkově nižší poptávkou jen prohloubilo meziroční ztráty tržeb.


 

Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys