Zdeněk Bárta, GfK: Na českém a slovenském trhu se prodávají dražší přenosné počítače

30. 10. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: GfK
Vývoj českého a slovenského trhu přenosných počítačů komentuje Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech na základě výsledků obchodního panelu založeného na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby.

Prodej přenosných počítačů klesl ve sledovaných odbytových cestách v ČR za období od ledna do července roku 2017 meziročně o 6 %, tržby však zůstaly na stejné výši.

Kupující vydali za přenosný počítač v průměru 16 200 korun, což bylo o 1 tisíc korun více než před rokem. Nárůst cenového průměru tak kompenzoval nižší poptávku, obratově trh neklesl, zatímco obdobné srovnání před rokem ještě skončilo s 5% ztrátou.

Dařilo se ultratenkému provedení a také hernímu segmentu. Na celkovém počtu prodaných přenosných počítačů tvořilo ultratenké provedení 23 %, z celkové hodnoty českého trhu zhruba třetinu.

O necelé 3 procentní body se meziročně zvýšil hodnotový podíl sortimentu s úhlopříčkou displeje do 15’’, zatímco modely s dotykovým displejem naopak zaznamenaly pokles o 2 procentní body.

Na Slovensku se v rámci panelového trhu zvýšila průměrná cena meziročně o 13 % a posunula obrat – navzdory 5% ztrátám v objemu – do kladných čísel.

Poptávka po přenosných počítačích byla nižší než před rokem už od února letošního roku, k poklesu obratu však v meziročním srovnání došlo pouze v květnu. V průměru zaplatili kupující za přenosný počítač 590 eur.

Channeltrends Awards


Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina